سرویس: سیاسی » انتخابات 08:00 - دوشنبه 25 اردیبهشت 1396

قالیباف در اصفهان:

‌دولت حاضر نیست حق مردم را به آنها بدهد/در تهران ۳۰۰ کیلومتر مترو کشیدیم‌ اما در اصفهان هنوز دولت نتوانسته مترو را تمام کند

محمدباقر قالیباف گفت: با ناکارآمدی مدیران و ناکارآمدی دولت ها امروز کار به جایی رسیده که بحران اقتصادی، بیکاری و گرانی نه تنها استان‌های ضعیف بلکه این بحران دامن این استان را گرفته و مردم را ضعیف‌تر کرده است.

به گزارش اصفهان شرق،  محمد باقر قالیباف در جمع مردم اصفهان با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند هیچ شهری مانند اصفهان برای نظام هزینه نداده است، اظهار داشت: از شمال غرب تا فاو نقطه ای نیست که خون اصفهانی ها و فرزندان اسلام برای اسلام و انقلاب بر زمین نریخته باشد. این شهر و استان، همه گروه ها، عشایر و همه اقشار در این جمع یکپارچه برای عزت اسلام در تلاش هستند.

وی افزود: اگر ما به گذشته نه چندان دور این شهر نگاه کنیم، باید بگوییم که اصفهان و استان اصفهان از ابعاد مختلف یک استان بهره مند، استان صنعتی، توریستی، فرهنگی، کشاورزی و نماد اقتصاد ایران اصفهان به شمار می رود.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: با این حال، باید این نکته را گفت که متأسفانه با ناکارآمدی مدیران و ناکارآمدی دولت ها امروز کار به جایی رسیده که بحران اقتصادی، بیکاری و گرانی نه تنها استان های ضعیف بلکه این بحران دامن این استان را گرفته و مردم را ضعیف تر کرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز شرایط سخت اقتصادی این استان، بحران صنعتی، کشاورزی به ویژه آب زاینده‌رود و خشکی آن در این استان کارنامه ناکارآمدی این دولت است، این کشور و این استان ظرفیت‌های لازم را برای یک تحول اقتصادی در زمینه های مختلف دارد و مهم‌ترین نقطه قوت استان جوانان تحصیل کرده هستند که همه دنیا و کشور های پیشرفته دنیا مهم ترین چالش خود را در نداشتن نیروی جوان می بینند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت ‌به جای اینکه دغدغه مردم را داشته باشند به سمت تجارت و فعالیت‌ها و غدغه‌های خودشان هستند، این مسئله سبب می شود نیروی جوان و متدین و کارآمد ما در استانه بحران اجتماعی در کنار بحران اقتصادی قرار دهد، در جامعه‌ای که جوان ‌کلیه خود را بفروشد چه بسا که دین خود را بفروشد، امام راحل فرمودند این انقلاب متعلق به محرومین و مستضعفان است.

قالیباف بیان کرد: امام راحل فرمودند مسئولان جامعه نباید دنبال ثروت‌اندوزی بروند در حالی که امروز این روحیه اشرافی‌گری در دولت در اختیار رانت خوارانی قرار بگیرد که با رکود کمر صنایع ما را بشکنند، امروز کشاورزان ما تولیدات خود را انجام می دهند ولی متاسفانه یا هیچ سودی نمی برند یا تولید خود را دو مرتبه در همان زمین دفن می کنند، اما دلالان زالو صفت منافع خود را می برند.

وی گفت: این دولت هر زمان به مشکلات اساسی و جدی بر‌می‌خورد با این مسئله مواجه‌ایم که یا بودجه ندارند، یا این کار نمی‌شود، یا این کار را نمی‌توانیم انجام دهیم، در ابتدای دولت بودجه جاری 104 هزار میلیارد تومان بوده ولی الان هزینه دولت به 330 هزار میلیارد تومان رسیده و گرانی و افزایش قیمت در محصولات مختلف وجود دارد، مردم مستضعفی که سال 89 حدود 45 هزار تومان بوده و الان نیز با وجود تورم و افزایش قیمت همچنان به میزان 45 هزار تومان است و دولت حاضر نیست حق مردم را به آن ها بدهد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: تا کنون نشده شعار بدهم ولی عمل نکنم، ما در دولت مردم دولت شعار نیستیم ما دولت اقدام و عمل هستیم، در تهران 300 کیلومتر مترو کشیده شده اما در اصفهان هنوز دولت نتوانسته مترو را تمام کند، چرا باید این مسائل در اختیار تهران فقط باشد در حالی که ما می‌توانیم در همه کشور این ظرفیت را داشته باشیم.

وی افزود: سیستم مالی کشور را درست می‌کنیم و از فرار 40 درصدی افراد از مالیات جلو‌گیری می‌کنیم و مالیات منصفانه را کارمندان و کاسبان می‌گیریم، زمانی که حرف از سیستم بانکی می‌زنم منظور کارمندان شریف نیست بلکه مدیران 4 درصدی است که 80 درصد وام‌های بدون بهره را در اختیار افراد محدود قرار می‌دهند اما وام به اقشار مختلف داده نمی‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: رقم وام‌های زیر 15 میلیون تومان را که تا کنون برای ضامن بسیار مشکل داشته با احتساب از محل یارانه‌ها ضمانت مردم را دولت می‌کند تا مردم به راحتی از وام بهره‌مند شوند، مطالعه دقیقی را در راستای اقدامات مختلف صورت داده‌ام و قول می‌دهم به کمک جوانان و مردم 5 میلیون شغل را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در سخت‌ترین اجرای پروژه‌های شهر تهران شمارشگری می‌زدیم و زمان را مشخص می‌کردیم و کار را بر‌اساس زمان به اتمام می‌رساندیم، پس از آغاز دولت مردم از روز آغاز کار شمارشگر 5 میلیون شغل را روشن می‌کنیم و به میزان ایجا‌د اشتغال از آن کسر می‌کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: هر چیز قابل جبران است اما زمان قابل جبران نیست، حرف روشن ما این است که برای این دولت 4 سال زمان کافی است و در 29 اردیبهشت به همت مردم به این دولت ناکارآمد پایان می‌دهیم، وظیفه دارم مجدد از همه مردم به ویژه خانواده شهدا، آزاده ها و جانبازان تشکر کنم و من به شما متعهدم در طول 4 سال دولت مردم ماه به ماه و سال به سال پیشرفت را در عرصه اقتصادی با تلاش جوانان انجام دهیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.