اصفهان شرق

رونمایی از اهداف فهرست شورای شهر مجمع اصولگرایان اصفهان/ محیط زیست و فرهنگ در صدر مسائل اصفهان

کدخبر: 133134
1396/02/24 در ساعت 14:14

به گزارش اصفهان شرق، عباس حاج رسولی‌ها شامگاه شنبه در جلسه سیاسی مسجد صاحب‌الزمان اصفهان که با حضور اعضای لیست انتخاباتی مجمع اصولگرایان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: روند انتخاب اعضای این لیست، روندی طولانی بوده و طی چند مرحله از 500 اسم به 120 اسم و پس‌ از آن به 26 و 13 نفر رسیدیم.

وی افزود: در طی روزهای اخیر فهرست‌های متعددی با نام‌های مشابه و برای مخدوش کردن لیست اصلی اصولگرایان منتشر شده اما تنها فهرستی که مورد تائید اعضای مجمع اصولگرایان و مراجع و علمای عالی‌قدر شهر قرار گرفته همین لیست است.

عضو شورای شهر اصفهان همچنین تأکید کرد: انتخابات شورا از اهمیت خاصی برخوردار است چون این افراد می‌خواهند در طی چهار سال بیش از 20 هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری تصویب کنند و بر مدیریت 100 هزار میلیارد تومان دارایی شهرداری نظارت کنند.

وحید فولادگر نیز در ادامه با تأکید بر لزوم برقراری مظاهر فرهنگ اسلامی در مدیریت شهری اظهار کرد: منویات دین تنها در حالتی در مدیریت شهری متبلور می‌شوند که شورایی یکدست از متدینین و افراد مورد تائید علما انتخاب شوند.

کریم نصر نیز با اشاره به لزوم صیانت از آرای مردم در انتخابات شوراها اذعان کرد: به گفته مقام معظم رهبری، مباحث اقتصادی مهم‌ترین مسأله کشور است و برای رفع این معضلات باید مدیریت جهادی در رأس امور قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: تفکر شورایی باید در شوراها حاکم شود و 13 نفر این لیست هم‌قسم شده‌اند که اصفهان را به جایگاه مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه تمدن سازی اسلامی برسانند.

ابوالفضل قربانی نیز در صحبت‌های خود، محیط‌زیست را اولویت اصفهان عنوان کرد و گفت: در بخش‌های آب، هوا، صوت و خاک آلودگی در شهر اصفهان زیاد شده و اگر روند فعلی ادامه یابد، اصفهان محل مناسبی برای زندگی نخواهد بود.

وی توسعه مترو و احداث خطوط جدید آن را مسأله بسیار مهمی توصیف کرد و ابراز داشت: به یک خط مترو نباید بسنده کرد و اصفهان نیازمند شبکه مترو است.

عضو شورای شهر اصفهان تأکید کرد: برنامه‌های فرهنگی نیز باید با قدرت تداوم یابند، متأسفانه در حال حاضر شاهد افزایش مهاجرت اصفهانی‌ها به خارج از استان هستیم که راه‌ حل این مسائل در برنامه‌های این‌جانب قید شده است.

ادامه صحبت‌های قربانی به موضوعاتی نظیر ترویج معماری اسلامی، افزایش هم‌افزایی مسؤولان، شهرسازی انسان‌محور و فاصله گرفتن از شهرسازی خودرو محور اختصاص داشت.

ادامه این جلسه به صحبت‌های نورالله صلواتی اختصاص داشت و وی با مرور کارنامه اجرایی خود در وزارت راه، جهاد سازندگی، شهرداری اصفهان و شورای شهر گفت: اصفهان از نظر ترافیکی در آینده وضعیت خوبی نخواهد داشت، از این‌ رو اجرای رینگ چهارم ترافیک شهر از ضروریات شورای پنجم است.

محمد بیک نیز با زیربنا خواندن فرهنگ در همه امور عنوان کرد: در شهر باید در جهت اجرای دستورات دین پیش برویم و اهمیت فرهنگ در مدیریت شهری به‌ قدری بالا بوده که یک معاونت جداگانه با صدها زیرمجموعه برای آن تعریف‌ شده است.

صحبت‌های راضیه امام‌جمعه نیز به امور فرهنگی و تحکیم خانواده مرتبط بود و وی در این رابطه تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در مدیریت شهری ایفا می‌کنند و با به‌کارگیری آن‌ها و توجه بیشتر به خیریه‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات شهری را رفع کرد.

این نامزد شورای اسلامی شهر با تأکید بر لزوم توانمندسازی بانوان گفت: با بانوان توانمند، بسیاری از معضلات اجتماعی و شهری رفع می‌شود و برنامه‌های شهری به نتایج بهتری ختم می‌شوند.

در ادامه این نشست غلامحسین صادقیان با تأکید بر لزوم حفظ بهداشت جامعه در مدیریت شهری اظهار داشت: سلامت جامعه باید در همه حوزه‌های جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی حفظ شود.

وی با انتقاد از نبود پیوست سلامت در پروژه‌های شهری گفت: همه فعالیت‌های شهرداری باید سلامت‌محور باشد و این محوریت به‌عنوان یک رویکرد برای جامعه تبیین شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین اذعان کرد: شهرداری ظرفیت بالایی برای حفظ سلامت جامعه دارد و در شورا نیز تلاش شد با راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ سلامت، الگوهای نادرست زندگی مردم تا حدی اصلاح شود.

انتهای پیام/فارس