سرویس: سیاسی 08:00 - یکشنبه 24 اردیبهشت 1396

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سند 2030 جریان خاموش نفوذ فرهنگی است/حقوق شهروندی با مبانی انقلاب سازگار نیست

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: 2030 یک جریان نفوذ خاموش فرهنگی برای استحاله و دین زدایی از جوانان است، درحالی دولت با عجله این سند را مصوب می‌کند که مطالبه رهبری در سند مهندسی فرهنگی در این دولت حتی یک جلسه نیز برگزار نشده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدمهدی زاهدی در حوزه علمیه الحجه نجف‌آباد درباره فضای حاکم بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نسبت به دوره‌های قبل اظهار کرد: هر چه کشور و زمان جلوتر می‌رود شرایط پیچیده‌تر، مشکل‌تر و بر اساس شرایط زمانی و مکانی منطقه و بین‌الملل باید تصمیم‌های بهتری را گرفت چنان‌که چهار سال پیش موضوع داعش در منطقه به پیچیدگی الان نبود و ما در حوزه بین‌الملل با دولتی با روحیه ضدایرانی در آمریکا روبرو هستیم.

 وی از چالش‌های جدی امروز کشور را آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: از مواردی که در این دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفت، بحث آسیب‌های اجتماعی است که متأسفانه آسیب‌هایی چون جشن طلاق، پایین آمدن سن اعتیاد به حدود 13 سالگی، وجود 6 و نیم میلیون بیکار طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، از آسیب‌هایی است که با فرهنگ و تمدن ایرانی هیچ سنخیتی ندارد.

زاهدی درباره اصل بحث خود پیرامون سند 2030 به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این سند توافقی بوده در سال 2015 در اجلاس یونسکو در کره جنوبی که مسؤولان ما حضور داشتند و اعتراضاتشان را به برخی از بندهای سند اعلام کردند ولی نکته مهم در توافق این سند اینجاست که اگر کشوری برای اجرای آن آمادگی اعلام کرد سند باید تا آخر برود، سؤال ما از دولت این است که اگر این سند الزام‌آور نبود چرا برای اجرای آن عجله کردید.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی‌ که ما سندهای بالادستی چون نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند اسلامی شدن دانشگاه داشتیم و نکته دیگر این که چرا به صورت محرمانه و بدون اطلاع مجلس و شورای انقلاب فرهنگی، انجام شده، در حالی که برای تصویب یک سند باید مصوبه مجلس باشد و مجلس کوچکترین اطلاعی از این سند نداشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اعتراض یکی از حاضران به بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس از امضای چنین سندی بیان داشت: ما اصلاً خبر نداشتیم که دارد این اتفاق می‌افتد، در آذر 95 متوجه شدیم، رونمایی شده، اولین مخالف خود ما بودیم، مناظره دو ماه قبل در صدا و سیما با مسؤول یونسکو انجام شده، بلافاصله نامه نوشتیم که این مصوبه با سندهای بالادستی در تضاد است و از زمانی که متوجه شدیم همه مسؤولان مربوطه را خواستیم، دولت زیر بار نمی‌رفت.

وی درباره ماهیت سند 2030 تصریح کرد: این سند یک جریان نفوذ خاموش فرهنگی برای استحاله و دین زدایی از جوانان و دانش‌آموزان را به دنبال دارد و در حالی دولت با عجله این سند را مصوب می‌کنند که مطالبه رهبری در سند مهندسی فرهنگی در دوره 4 ساله این دولت حتی یک جلسه نیز برگزار نشده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برخی مباحث مطرح شده در مناظرات نیز تصریح کرد: از مباحث مطرح شده در بحث اقتصاد، تک رقمی شدن تورم بود که در این مورد بحثی نیست اما این که با چه برنامه‌ای تورم پایین آمده دولت هیچ صبحتی نکرده، در تورمی که 389 عامل و پارامتر در محاسبه آن دخیل است که مهم‌ترینش مسکن، فولاد و صنعت خودرو که تأثیر اصلی در تورم دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت به لحاظ رکود، تورم را پایین آورده، الان شهرک‌های صنعتی ما تنها با 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، برندهای جهانی و کارخانه‌هایی با قدمت 50 ساله تعطیل شده و این‌ها علت پایین آمدن تورم است نه اینکه برنامه‌ریزی آکادمیک شده باشد.

زاهدی هم‌چنین درباره وضعیت دفاع قوی از بانک مرکزی در جریان مناظرات افزود: چگونه از بانک مرکزی دفاع می‌کنند در حالی که ظرف 2 سال و نیم، 7 مدیرعامل بانک سرمایه عوض شده، مگر مسؤول نظارت بر بانک‌ها، بانک مرکزی نیست، اینکه بیش از 11 هزار میلیارد تومان وام از این بانک گرفته شده که 8 هزار میلیارد آن مشکوک الوصول است و دولت می‌گوید از معوقات است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این که می‌گویند ما دولتی تحویل گرفتیم که 150 هزار میلیارد تومان بدهی داشت، قبول، اما الان چرا بدهی به 700 هزار میلیارد تومان رسیده است، چرا این اتفاقات افتاده، چرا در طرح تحول سلامت، شاهد افزایش 4 برابری تعرفه‌های پزشکی هستیم، چرا الان تأمین اجتماعی 130 هزار میلیارد تومان بدهی بالا آورده است.

وی با بیان اینکه این‌ها شرایط خاصی را می‌طلبد و بنابراین باید با تفکر جدید و انقلابی به صحنه بیاییم، تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم به عنوان خادمین امام رضا، نوکری مردم را می‌کنیم، اینکه امام رضا آلت دست نامزدها شود، خودش باعث ایجاد یک موج در جهان اسلام می‌شود، با این ادبیات بیان نکنید که موجب وهن باورهای دینی در کشور و جهان شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید خود از منطقه گل سفید خرم آباد گفت: این چه حقوق شهروندی است که یک کودک 12 ساله نتواند در مرکز استان به مدرسه برود، بعد ما حقوق شهروندی را رونمایی کرده‌ایم که با مبانی دین و انقلاب سازگاری ندارد.

زاهدی داشتن دیپلماسی التماس به جای دیپلماسی انقلابی را ننگ برشمرد و گفت: اگر دولتی با مشی انقلابی سر کار آید با گفتمان انقلاب می‌آید که اصل رویکرد است و جریان انقلاب با  روی کار آمدن دیوار می‌کشد، ولی دیواری بین چپاولگران اقتصادی و قشر محروم و توده جامعه و با روی کار آوردن مدیران انقلابی، تحول‌خواه تبدیل می‌شود به اینکه موتور محرک انقلاب را بار دیگر روی ریل قرار می‌دهد.

وی در ادامه بیان داشت: جریان اشرافی‌گری، که نگاه به کدخدا را دارد، موج‌سازی می‌کنند، تا کشور را دوباره در مسیر دیگری قرار دهند، وظیفه ما است که با حضور در صحنه با بصیرت افزایی، سکان اجرایی کشور را به دست نیروهای کارآمد و انقلابی بسپاریم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.