سرویس: سیاسی 17:10 - شنبه 23 اردیبهشت 1396

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حضور مردم در انتخابات«تکلیف شرعی» است/ انتخابات نقش مهمی در «ارتقاء امنیت ملی»دارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: حضور مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی است و بر این اساس مردم نسبت به تکلیف خودشان احساس مسئولیت می‌کنند بلکه در جوامع غربی مردم به عنوان یک شهروند تلقی می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم صبح امروز در همایش سیاسی فرماندهان ارتش در اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: موضوع انتخابات با توجه به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها بسیار مهم است و پرداختن به ویژگی‌های انتخاباتی نقش مهمی در ارتقای امنیت ملی دارد.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انتقلاب اسلامی در کشور ایران، نظامی روی کارآمد که بر 2 پایه اسلامیت و جمهوریت بنا شد، نظامی که بر اساس معیارهای الهی و برپایه رای مردم شکل گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم و ارکان حکومت اسلامی و تعیین مسئولان نظام، خط بطلانی بر برداشت‌های نادرست از حکومت اسلامی کشید و در مقابل دموکراسی غربی، گفتمان مردم سالاری دینی را مطرح کرد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسب 29 فروردین اشاره کرد و گفت: این گفتمان نشان داد اسلام و معنویت در مقابل مردم‌سالاری دینی نیستند بلکه می توان مردم سالاری را در چهارچوب معیارهای اسلامی ایجاد و جمهموری اسلامی این شیوه از حکومت داری را با برگزاری 34 انتخابات محقق کرد.

آل‌هاشم به ویژگی‌های انتخابات اشاره و تصریح کرد: انتخابات دارای ویژگی‌هایی است که این ویژگی‌ها در غرب مشاهده نمی‌شود. رای دادن در انتخابات تکلیف شرعی و عمومی است و این در حالی است که در مردم سالاری دینی رای دادن نه تنها یک اقدام سیاسی است بلکه یک اقدام عقیدتی نیز به شمار می‌آید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی است و بر این اساسی مردم نسبت به تکلیف خودشان احساس مسئولیت می‌کنند بلکه در جوامع غربی مردم به عنوان یک شهروند تلقی می‌شوند.

وی به ویژگی دیگر انتخابات و موضوع حق‌الناس بودن رای مردم از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: حق‌الناس بودن رای مردم دومین ویژگی انتخابات است و مقام معظم رهبری به این امر توجه ویژه‌ای داشته و سبب از بین رفتن فساد در انتخابات می‌شود و این در حالی است که انتخابات در غرب یک امر قراردادی و مدنی است که در این امر امکان تخلف وجود دارد.

آل‌هاشم ادامه داد: انتخاب اصلح ویژگی دیگر یک انتخابات است. در مردم سالاری دینی فرد اصلح دارای ویژگی‌هایی است که در جوامع غرب آن فرد فاقد آن ویژگی‌هاست که نمونه بارز در انتخابات آمریکا مشهود است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، بیان کرد: فرد انتخاب شده در یک انتخابات دارای ویژگی‌هایی از قبیل تدین، امانت‌داری، صداقت، کارایی، کفایت، شجاعت، استقامت و ایستادگی در مقابل دشمن، حفظ عزت کشور، کاردانی، دلسوزی، علاقه مندی به جامعه، مدیریت کارآمد، مومن به هدف‌ و ارزش‌های انقلاب، قوت قلب، مبارزه با فقر و فساد، پیگیر جدی برای اجرای عدالت، توجه به معیشت و آینده و عزت مردم است.

وی با بیان این‌که انتخابات نقش مهمی در ارتقای توان امنیت ملی دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری انتخابات را امری مهم و کلیدی برشمردند و مسئله انتخابات برای ثبات و امنیت کشور دارای اهمیت است. افزایش کارایی و مقبولیت نظام به کیفیت انتخابات بستگی دارد و هرچه نظام کارآمدتر باشد در نتیجه امنیت در آن نظام نهادینه خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات گسترده، پرشور و امن در این مقطع از زمان بسیار مهم است و از فرماندهان ارتش خواستاریم زمینه انتخابات پرشور را در یگان‌های خود به وجود آوردند که از این طریق راهی برای ارتقای نظام برداریم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.