سرویس: اجتماعی 14:12 - شنبه 23 اردیبهشت 1396

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

کاندیداها اجازه تبلیغات در بقاع متبرکه را ندارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا اجازه هیچ‌گونه تبلیغاتی در بقاع متبرکه را ندارند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام  رضا صادقی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین دومین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان اظهار داشت: در این راستا از ظرفیت امامزادگان برای حضور حداکثری مردم  پای صندوق‌های رای با استفاده از فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی وظیفه شرعی همه ایرانیان است و باید با حضور حداکثری مردم دشمن را به عقب برانیم، اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که ما اجازه نمی‌دهیم که امامزادگان محلی برای تبلیغات ریاست جمهوری و یا شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه امامزادگان نباید جایگاه و پایگاهی برای جناح خاصی باشند، تصریح کرد: از این رو دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای جلوگیری از هر گونه تبلیغات کاندیداها در امامزادگان به هیات امنا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه همه هیات امنا موظف به پیگیری هر گونه تبلیغات انتخاباتی شده‌اند، افزود: تاکنون گزارش رسمی در این خصوص اعلام نشده است اما در صورت هر گونه اعلام گزارش خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه تاکنون درخواست استقرار شعبه اخذ رای اعلام نشده است، افزود: در این زمینه چنانچه در نزدیکی بقاع متبرکه مسجد وجود نداشته باشد می‌تواند شعبه اخذ رای باشد.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.