اصفهان شرق

سی و سه پل پس از عبور مترو به صورت هوشمند رصد می‌شود

کدخبر: 133065
1396/02/23 در ساعت 12:56

به گزارش اصفهان شرق، فریدون اللهیاری با اشاره به اکتشافات میراث فرهنگی در مسیر خط مترو اظهار کرد: بهتر بود که مترو از چهارباغ عبور نمی‌کرد اما در ساخت ایستگاه‌ها با همکاری سازمان قطار شهری تمام تلاش خود را انجام دادیم تا با هر سازه‌ای مواجه می‌شویم نهایت حفاظت را در قبال آن رعایت کنیم.

وی افزود: مدرسه چهارباغ و سی‌وسه‌پل مهم‌ترین آثاری هستند که در مسیر مترو واقع شده‌اند، درصدد هستیم تا با فراهم آوردن یک سیستم مانیتورینگ هوشمند، وضعیت موجود این بناها را تحت نظر بگیریم و با پایش مدام آن از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه برای مراقبت از این دو بنا تمهیدات فنی نیز پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: سیستم مانیتورینگ با هدف رصد لحظه به لحظه و آنلاین واکنش‌های دو بنای مدرسه چهارباغ و سی‌وسه‌پل در برابر عبور مترو صورت خواهد گرفت و لرزش‌های احتمالی زیر ذره‌بین خواهد بود.

اللهیاری اضافه کرد: با یک مرکز علمی دانشگاهی معتبر کشور جهت راه‌اندازی این سیستم مذاکراتی به عمل آمده است که گزارش‌های آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به پیاده راه‌سازی چهارباغ خاطر نشان کرد: در این طرح تنها میراث فرهنگی تصمیم‌گیرنده نبوده است ولی معتقدیم هرچه قدر بناهای تاریخی اصفهان، از ازدحام، شلوغی و ترافیک خالی شوند، مناسب‌تر خواهد بود به علاوه اینکه با این روش به اصالت خود هم باز می‌گردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، با بیان اینکه نهادهای مختلف به لحاظ ترافیکی، اجتماعی و شهری در این زمینه تصمیم نهایی را خواهند گرفت، یادآور شد: پیاده راه‌سازی چهارباغ می‌تواند اقدام مثبتی باشد ولی ابعاد دیگر آن باید از جانب دیگر دستگاه‌ها مورد قضاوت واقع شود.

انتهای پیام/فارس