سرویس: دین و اندیشه 11:45 - جمعه 22 اردیبهشت 1396

درسی که از نیمه شعبان می توان آموخت!

انتخابات فرصتی برای عیارسنجی جامعه مهدوی

هرچند امروز در میان تبلیغات و سر وصدای انتخاباتی حرفی از آرمان تحقق جامعه مهدوی زده نخواهد شد اما زمان انتخابات فرصت خوبی است تا عیاری باشد برای آنکه بفهمیم چقدر سیاست‌ورزی، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های امروز ما رنگ و بویی از تحقق آرمان ظهور دارد

به گزارش اصفهان شرق، انقلاب اسلامی ایران با هدف زمینه سازی ظهور به وقوع پیوست و آنجا بود که مردمان این سرزمین در مسیر تحقق جامعه مهدوی گام برداشتند. حرکت در این مسیر هدفی بود که معمار انقلاب برای مردم ترسیم کرده بود: «امیدوارم که این انقلاب، یک انقلاب جهانی بشود و مقدمه برای  ظهور حضرت بقیه ا… ارواحنا له الفداء باشد». (صحیفه امام، ج، ۱۶، ص ۸۸)

حالا چهار دهه از شروع این حرکت می‌گذرد و تلاطم این مسیر به ایستگاه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رسیده است؛ ایستگاهی که بنا دارد رئیس جمهور را به کرسی اجرایی جامعه‌ای بنشاند که قرار است جامعه مهدوی باشد؛ رئیس جمهوری که نگاه جهانی به انقلاب داشته باشد و عدالت ورزی را بر سیاست بازی ترجیح دهد.

هرچند امروز در میان تبلیغات و سر وصدای انتخاباتی حرفی از آرمان تحقق جامعه مهدوی زده نخواهد شد اما زمان انتخابات فرصت خوبی است تا عیاری باشد برای آنکه بفهمیم چقدر سیاست‌ورزی، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های امروز ما رنگ و بویی از تحقق آرمان ظهور دارد.

امروز برای آنکه بهتر بتوانیم به قضاوت عمل و رفتار اتخاباتی خود در مقایسه با وضعیتی که بنا دارد جامعه را به سمت آرمان مطلوب مهدویت هدایت کند بپردازیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که به چه میزان برایمان مهم است فردی بر کرسی اجرایی بنشیند که به شاخصه‌های مطلوب در جامعه مهدوی نزدیک‌تر باشد؟ به چه میزان تقوا را به عنوان یکی از پایه‌های اصلی جامعه دینی بر منفعت‌های جناحی و حزبی ترجیح می‌دهیم؟ اصلا در کلام کدام کاندیدا می‌شنویم که من می‌خواهم انقلاب اسلامی را یک قدم به ظهور نزدیک‌تر کنم؟ بیاییم و صادقانه پاسخ دهیم که آیا این سخن‌ها دیگر برایمان مهم است که حالا کسی بخواهد از آن دم بزند؟

آنگاه که شاخصه‌های جامعه مهدوی رو به فراموشی برود، طبیعی خواهد بود که شعارهای انتخاباتی کاذب جای عدالت طلبی‌ها و وعده مبازره جهانی با ظالمان تاریخ را بگیرد و برنامه‌های انتخاباتی جای سخنانی باشد که بویی از صداقت و صفای جامعه دینی نبرده است.

نیمه شعبان در مسیر هیاهوهای انتخاباتی ما آمده و فرصتی است برای آنکه فریاد عدالتخواهی سربرآورده  و مطالبه‌های اصیل و حقیقی انقلاب اسلامی را در مسیر تحقق وعده ظهور بیان کنیم و اجازه ندهیم تا روز به روز سیاهی قدرت طلبی‌های برخی افراد، روشنی امید مستضعفان این سزمین و چشم انتظاری ستمدیدگان عالم را به ناامیدی و تاریکی تبدیل کند.

امروز هرکدام از ما سهمی در این مسیر داریم و حالا که دیگران بهایی برای این آرمان مقدس قائل نیستند چرا از خودمان شروع نکنیم؟ بیاییم برای یک بار هم که شده شاخصه‌های انتخابمان را با این نگاه گلچین کنیم که کدام یک از نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانند ما را یک قدم به این وعده الهی نزدیکتر سازند، ان‌شاءا…

انتهای پیام/ندای اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.