سرویس: اجتماعی 17:00 - چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396

رئیس پلیس فتای استان اصفهان

آمادگی لازم برای پاسخگویی به شکایات احتمالی کاندیداها/ مسئولیت محتوای گروه های مجازی بر عهده ادمین است

سرهنگ مرتضوی از آمادگی کامل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان برای پاسخگویی به شکایات احتمالی کاندیداهای انتخاباتی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان در مورد فعالیت‌های این پلیس تخصصی در ایام انتخابات، اظهار کرد: ماده 21 قانون جرائم رایانه‌ای سرلوحه کار ما در ایام انتخابات است.

سرهنگ سید مرتضوی در توضیح وظیفه اصلی پلیس فتا در این حوزه، گفت: مقابله با تخریب فضای انتخابات در فضای مجازی، شایعه‌پراکنی، تشویش اذهان عمومی و کلیه جرائم عمومی در حوزه فضای مجازی که پیگیری‌ها در این زمینه انجام و برنامه‌ریزی‌ها لازم انجام‌گرفته است.

وی از کسب آمادگی لازم برای پاسخگویی به شکایات احتمالی کاندیداهای انتخاباتی خبر داد و تأکید کرد: آمادگی پاسخگویی در کمترین زمان ممکن را در برنامه‌های خود طرح‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان در توصیه‌ای به گردانندگان کانال‌های در فضای مجازی به‌ویژه ادمین های کانال‌ها و گروه‌ها، گفت: مسئولیت در ابعاد کلی در حوزه محتوایی که در کانال یا گروه زیرمجموعه آن‌ها هست بر عهده ادمین (مدیر) است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: ممکن هست کاربرانی درصدد سوءاستفاده باشند یا مطالب و محتواهایی غیر هم‌راستا با مقررات و قوانین کشور را در گروه‌ها یا کانال‌ها پیاده بکنند که مدیران این گروه‌ها و کانال‌ها باید بدانند مسئولیت با آن‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: مدیران کانال‌ها و گروه‌ها حتماً مراقب محتواهای بارگذاری شده در گروه یا کانال خود باشند که اگر خدای‌ناکرده تخلفی صورت گرفت مسئولیت آن با آن‌ها است و باید پاسخگوی مراجع مربوطه باشند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان خاطرنشان کرد: رصد و مقابله پلیس فتا با متخلفان در حوزه فضای مجازی متوقف نخواهد شد و با جدیت تمام پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.