اصفهان شرق

هیچ آبی به تالاب بین المللی گاوخونی نرسیده / تالاب به جای جلسه در انتظار حق‌آبه است

کدخبر: 132818
1396/02/20 در ساعت 15:04

به گزارش اصفهان شرق، اسفندیار امینی اظهارداشت: تالاب بین المللی گاوخونی حقابه سالانه خود را می‌خواهد و حفاظت محیط زیست هم که متولی آن است برای رسیدگی به وضع اسف‌بار تالاب فقط جلسه برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زمان دقیق جاری بودن آب در بستر رودخانه زاینده‌رود مشخص نیست و به کشت‌وکار کشاورزان بستگی دارد، افزود: با توجه به کشت پائیزه کشاورزان، آب باید دوباره برای آبان و آذر ماه که زمان کشت پائیزه آن‌هاست جاری شود.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان خاطر نشان کرد: آب بعدی باید در آبان ماه جاری شود و درخواست کشاورزان هم همین است اما همه چیز بستگی به شرایط دارد.

وی گفت: محیط زیست باید به میدان بیاید و در حال حاضر بخش‌هایی از این تالاب بین المللی مختصر آب و پساب وجود دارد اما این به مفهوم زنده بودن تالاب نیست.

امینی با بیان اینکه تالاب گاوخونی 47 هزار هکتار است و احیای آن به جریان همیشگی آب در بستر آن وابسته است، تصریح کرد: مصرف کننده‌ها زیاد شده‌اند و می‌خواهند به یزد وچهارمحال هم آب برسانند در این صورت آب نیست و وقتی نیست باید از جایی دیگر کم گذاشت.

وی گفت: اولویت تخصیص آب بعد از آشامیدنی به محیط زیست است اما ما چیزی در این حوزه ندیدیم، چرا مسئولان فکر می‌کنند معجزه‌ای در این مورد می‌شود؟

انتهای پیام/تسنیم