سرویس: سیاسی 14:00 - چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396

دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان:

دانشگاه جای لیبرال‌ها نیست/ مسؤولان به مبانی قانون اساسی پایبند باشند

دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان جهت شفاف‌سازی برنامه 17 اردیبهشت با صدور بیانیه‌ای مطرح کرده‌اند: ما به عنوان جوانان انقلابی در عین اینکه پایبند به اصول اخلاقی هستیم و با هرگونه بی اخلاقی در هر فضایی مخالفیم، بر موضع خود مبنی بر اینکه فضای سالم و مقدس دانشگاه جای لیبرال‌ها نیست پافشاری می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، 17 اردیبهشت ماه در دانشگاه اصفهان برنامه‌ای با عنوان «حضور حداکثری، جمهور دوازدهم» با سخنرانی حسن عباسی برگزار شد؛ در این برنامه سخنران به نقد اقتصاد لیبرال پرداخت و همچنین انتقاداتی را نسبت به بعضی صحبت‌ها در خصوص در معرض تهدید جنگ بودن ایران مطرح کرد و به قدرت دفاعی و نظامی ایران اشاره داشت.

این برنامه با یک سری حواشی همراه بود و در اقدامی بی‌سابقه معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان، شورای نظارت بر تشکل‌های دانشجویی و تعدادی از انجمن‌ها و دانشجویان با صدور بیانیه‌های تند نسبت به این برنامه و انتشار در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

در همین خصوص دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان در پاسخ به بیانیه‌های صادرشده و شفاف‌سازی در خصوص برنامه بیانیه‌ای را صادر کرده است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: دیروز شاهد موجی از بیانیه‌ها علیه تشکل‌ها و دانشجویان انقلابی از جانب آن‌هایی بودیم که خود سنگ ادب را به سینه می‌زنند اما در نشریات و جلسات خصوصی و عمومی‌شان به خوبی مفهوم اخلاق و ادب را روشن کردند و تاب شنیدن و شنیده شدن سخن مخالفشان را نداشته و ندارند و با کمال قباحت خطاب به تفکر مخالفشان از الفاظ زننده‌‌ای همچون سگ، اسب، مگس و…. استفاده کردند.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: نکته قابل تأمل این است که مسؤولان، اشخاص و البته تشکل‌های گوش به فرمان مسؤولان معلوم‌الحالی که تا دیروز مخالف ورود اسلام به حوزه علم و تعلم بودند، از آیات و روایات در تائید سخن خود شاهد ‌گرفتند و سخنان مدعو محترم برنامه مذکور را اهانت به ساحت علم و دانشگاه تلقی کردند.

در گوشه دیگری از این بیانیه ذکر شده است: برگزارکنندگان مراسم‌های رقص و آواز و مدافعان امضای سند خیانتکارانه 2030 که مروج سبک زندگی غربی و آموزش مسائل جنسی به کودکان و طرفدار هم‌جنس‌گرایی است، سخنان مطرح شده در جلسه 17 اردیبهشت را مخالف اخلاق و شأن دانشگاه دانسته و برگزارکنندگان مراسم را ملزم به عذرخواهی کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه دانشجویان سؤال کرده‌اند: اکنون یک سؤال اساسی و مهم مطرح است و آن هم اینکه چرا آن زمان که افراد مختلف از یک حزب سیاسی خاص در فضای پاک و دارای قداست دانشگاه دهان به توهینِ اسلام و نظام و مقام معظم رهبری می‌گشایند، کسی احساس تکلیف نمی‌کند؟ چرا آن زمان که در دانشگاه اصفهان استادی با خانم دانشجوی نامحرم در برنامه رسمی و دارای مجوز از مسؤولان دانشگاهی در حضور جمعیت مصافحه می‌کند کسی به خود زحمت بیانیه صادر کردن نمی‌دهد؟ چرا آن زمان که در پوشش برنامه‌های فرهنگی و با مجوز رسمی از مسؤولان دانشگاهی مجلس رقص و آواز و پایکوبی برپا می‌کنند، کسی نگران شأن و قداست فضای دانشگاه نمی‌شود؟ اما حالا که سخنان به حقِ رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) در فضای دانشگاه مطرح می‌شود، همه احساس تکلیف در صدور بیانیه کرده‌اند؟

در این بیانیه همچنین دانشجویان متذکر شده‌اند: شما که دم از پیروی از مشی و مرام امام خمینی(ره) می‌زنید مگر فراموش کرده‌اید که امام بزرگوار ما فرمودند «تا من هستم نخواهم گذاشت کشور به دست لیبرال‌ها بیفتد.(سوم اسفند 63)» و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند «نگذارید الگوهای لیبرالیسم غربی خود را بر شما تحمیل کنند.(26 شهریور 90)»

در ادامه دانشجویان تصریح کرده‌اند: واقعاً تأسف بار است که لیبرال‌ها این حق را برای خود قائل هستند که به عنوان تئوریسین اقتصادی حزب سیاسی خاص در پوشش کسوت شریف استادی و در سایه امنیت حاصل از فداکاری‌های نیروهای مسلح، متعرض رهبر انقلاب شوند که چرا به پاسداران حریم آبی کشورمان نشان فتح داده‌اند، اما کسی حق ندارد به این گستاخی پاسخ دهد چرا که متهم به بداخلاقی می‌شود.

دانشجویان در ادامه خاطرنشان کرده‌اند: چه طور زمانی که همین لیبرال مسلکان شیفته غرب دهان به اهانت و هتک حرمت امام حسین(ع) چه در کف میدان در روز عاشورای 88 و چه در برنامه برگزار شده توسط انجمن به اصطلاح خط امام سابق، باز می‌کنند کسی از اخلاق زیر پا نهاده شده و هتک حرمت صورت گرفته حرفی نمی‌زند و همه زبان به کام گرفته و از آن بدتر استادان لیبرال مسلک نیز از این هتک حرمت به ساحت قدسی ائمه هدی حمایت می‌کنند.

در پایان این بیانیه عنوان شده است: ما به عنوان جوانان انقلابی در عین اینکه پایبند به اصول اخلاقی هستیم و با هرگونه بی اخلاقی در هر فضایی مخالفیم در عین حال بر موضع خود مبنی بر اینکه فضای سالم و مقدس دانشگاه جای لیبرال‌ها نیست پافشاری می‌کنیم و لازم است مسؤولان به جای حمایت از لیبرالیسم به مبانی قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری پایبند باشند و به جای حرکت در مسیر خلاف انقلاب، در جهت تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.