سرویس: سیاسی 08:00 - چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396

امام جمعه اصفهان مطرح کرد؛

استفاده دشمن از تمام ابزارها برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان/ قرآن اهل کتاب را به وحدت براساس مشترکات دعوت می کند

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دشمن در تلاش است تا از روش های مختلف از مذهب، زبان، جفرافیا تا منش و رفتار، مسلمانان را از یکدیگر جدا کرده و بین آن ها تفرقه بیندازد.

به گزارش اصفهان شرق، ولی فقیه و امام جمعه  اصفهان در دیدار با علمای اهل سنت و شیعه مهاجر افغان با اشاره به لزوم حفظ وحدت در بین مسلمانان، گفت: وحدت یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که در اسلام به آن پرداخته شده و احادیث متعددی از پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در این مورد موجود است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد تقیه را یکی از مسائل مهم موجود در وحدت دانست و خاطرنشان شد: برخلاف تصور برخی که تقیه را ترس معنا می کنند، معنای واقعی تقیه وقایه و حفظ وحدت است.

وی با اشاره به تلاش علمای اهل سنت برای حفظ وحدت، گفت: در روایات شیعه ذکر شده است که اگر کسی در صف نماز جماعت اهل تسنن حضور پیدا کند خداوند به او ثواب نماز در صف نماز جماعت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را عطا می‌کند، این به معنای عدول ائمه ما از حقانیت شیعه نیست، بلکه به این معنا است که ائمه معصومین(علیهم السلام) بر موضوع وحدت تأکید دارند و نگاه ویژه‌ای به حفظ وحدت میان شیعه و سنی دارند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: قرآن اهل کتاب را به وحدت براساس مشترکات دعوت می کند، بین اهل سنت و تشیع که 90 درصد موارد مشترک است، به مسلم می توان وحدت برقرارکرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که وجود وحدت تقابلی با بررسی مسائل دینی ندارد، تصریح کرد:  در قرون گذشته کسی کمر همت را برای تفرقه بین مسلمانان نبسته بود اما امروزه دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ تا ایجاد تفرقه کنند.

وی وجود وحدت را خنثی کننده نقشه های دشمن دانست و عنوان کرد: دشمن در تلاش است تا از روش های مختلف از مذهب، زبان، جفرافیا تا منش و رفتار مسلمانان را از یکدیگر جدا کرده و بین آن ها تفرقه بیندازد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که تلاش دشمن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان پس از پیورزی انقلاب شدت گرفته است، عنوان کرد: وهابیت ساخته انگلیس در میان اهل سنت و آلت دستی برای اجرای اوامر آن ها است که همه باید با آن ها به شدت برخورد کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: جمعی شیعه نما نیز در انگلیس و با هزیه آنها شبکه تلویزیونی در اختیار دارند و برای هتاکی به مقدسات و بزرگان اهل سنت فعالیت می کنند ، که بارها رهبر معظم انقلاب آن ها را به عنوان شیعه انگلیسی معرفی کرده‌ و در کنار وهابیت قرار داده‌اند.

وی با اشاره به حرام بودن توهین به مقدسات اهل سنت بنابر فتوای مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: بنابر آیات قرآن کریم یهود و نصارا هرگز از مسلمانان دست برنمی‌دارند تا زمانی که از آنها تبعیت کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.