سرویس: اجتماعی 09:25 - چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان اصفهان خبر داد

برگزاری مراسم نیمه شعبان در گلستان شهدای اصفهان

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از برگزاری مراسم نیمه شعبان در گلستان شهدای اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سید علی قریشی اظهار کرد: ماه شعبان یکی از عجیب‌ترین ماه‌های قمری محسوب می‌شود که قداست و مبارکی این ماه شریف به جهت میلادهای نورانی آن است.

وی با بیان اینکه نیمه این ماه، ولادت منجی عالم بشریت(عج) است، افزود: این ماه به عنوان یک فرصت معنوی، ملکوتی و موقعیتی ارزشمند برای عبادت و تقرب هرچه بیشتر به خالق هستی است که از ره‌آورد آن کسب برکات الهی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: از برکات نیمه شعبان این است که خدا آن را هم رده شب‌هایی چون شب قدر قرار داده است چرا که می‌توان مثل شب‌های مبارک قدر در ماه مبارک رمضان، برای کسب برکات و خیرات بهره‌برداری خوبی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام خجسته در آسمان‌ها زینت بسته می‌شود، فرشتگان به دعا می‌پردازند و درهای آسمان در این شب‌ها بر همگان باز می‌شود.

قریشی در پایان عنوان داشت: با توجه به تقارن نیمه شعبان 96 در پنجشنبه و جمعه، مراسم پرفیض قرائت دعای روح‌بخش و پرفیض کمیل، در نیمه‌شب احیای این شب و قرائت دعای ندبه در صبح جمعه با حضور آیت‌الله مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام نیلی‌پور و ذاکرین اهل‌بیت(ع) در جوار قبور مطهر شهدا در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.