سرویس: دین و اندیشه 18:00 - سه شنبه 19 اردیبهشت 1396

حجت‌الاسلام دهنوی در جشن ازدواج طلاب اصفهان:

شأن مادی زنان باید در زندگی خانوادگی رعایت شود

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه شان مادی زنان باید در زندگی خانوادگی رعایت شود گفت: خداوند آموزش‌های فراوانی را برای انسان‌ها پیرامون داشتن رابطه بهتر در زندگی زناشویی در قرآن و روایات متعدد بیان کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسین دهنوی دوشنبه شب در جشن ازدواج طلاب استان اصفهان پیرامون وجود آرامش در زندگی زناشویی اظهار داشت: آسایش در زندگی امری بسیار مهم بوده و به معنای فراهم بودن مادیات در زندگی است. باید توجه داشته باشیم که وجود آسایش در زندگی به تنهایی کافی نبوده و وجود آرامش همراه با آسایش به زندگی معنای مطلوبی می‌بخشد.

وی افزود: خداوند در زندگی هدف اصلی ازدواج را کسب آرامش افراد در کنار یکدیگر می‌داند. در زندگی‌های امروزی مردان توجه بیشتری به فراهم کردن آسایش در زندگی برای همسران خود دارند ولی وجود آرامش در زندگی زناشویی برای هر دو طرف اهمیت بیشتری دارد. تلاش‌ آقایان برای فراهم کردن اسباب زندگی امری بسیار مهم و قابل ستایش است ولی وجود آسایش برای داشتن زندگی مطلوب کافی نیست.

 کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه شان مادی زنان باید در زندگی خانوادگی رعایت شود، گفت: خداوند آموزش‌های فراوانی را برای انسان‌ها پیرامون داشتن رابطه بهتر در زندگی زناشویی در قرآن و روایات متعدد بیان کرده است. با مشاهده روایات و احادیث به خوبی متوجه می‌شویم که در اسلام به شان مادی خانم‌ها توجه فروانی شده است.

وی افزود: خداوند مردانی را که برای ابرار معاش خانواده خود تلاش می‌کنند مانند مجاهدان در راه خود می‌داند. در زندگی‌های مشترک امروزی خانم‌ها در منزل و بیرون از خانه برای ایجاد آسایش تلاش می‌کنند که خداوند نیز پاداش دنیوی و اخروی بسیاری به آن‌ها عطا می‌کند. فرشتگان برای زنی که لیوان آبی را به دست شوهرش بدهد تا یک سال از خداوند طلب مغفرت کرده و همین‌طور عبادت‌های بسیاری را برای وی نزد خداوند می‌نویسند.

دهنوی با بیان اینکه خداوند بسیار از مساعدت زن و مرد در زندگی زناشویی خرسند می‌شود، تصریح کرد: خداوند جهاد زن را اهمیت دادن به شوهر در زندگی می‌داند. از دیدگاه خداوند کمک کردن به یکدیگر در زندگی زناشویی هیچ تفاوتی میان زن و مرد بودن ندارد و برای داشتن زندگی مطلوب و سرشار از محبت انجام دادن چنین کارهایی بسیار مهم است.

وی افزود: برخی از افراد ثروت و مادیات را از مهم‌ترین مسائل برای خوشبختی در زندگی دانسته ولی داشتن آسایش در زندگی نشانه خوشبختی نیست. افراد زیادی به من مراجعه می‌کنند که همسرانشان ثروت‌های مادی بسیاری را در زندگی آن‌ها فراهم کرده‌اند ولی به دلیل وجود همه وسایل و امکانات دچار افسردگی شده‌اند. افراد بسیاری نیز وجود دارند که باتوجه به کمبود‌های مادی در زندگی خود ولی به دلیل وجود عشق و آرامش به خوبی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

دهنوی با اشاره به اهمیت محبت در زندگی زناشویی، بیان کرد: در قرآن کریم به ایجاد محبت و عشق در میان زن و شوهر اشاره دارد. در زندگی‌های زناشویی باید محبت در خانه‌ها سرشار باشد در صورتی که مردان و زنان تنها به مسائل مادی توجه داشته باشند معنای واقعی زناشویی را به خوبی متوجه نمی‌شوند.

وی افزود: کتاب‌های بسیاری از نویسندگان بزرگ دنیا وجود دارد پیرامون مهارت‌های زناشویی برای داشتن زندگی بهتر، نویسندگان این کتاب‌ها مدعی هستند که در صورت مطالعه چنین کتاب‌هایی می‌توان تغییرات را در زندگی مشترک احساس کرد. من با مطالعه کتاب‌های دینی و روایات اسلامی به تمام مهارت‌های موجود در کتاب‌های خارجی دست‌ یافتم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.