سرویس: سیاسی 14:30 - سه شنبه 19 اردیبهشت 1396

وزیر سابق علوم و تحقیقات:

سند ۲۰۳۰؛ جریان نفوذ فرهنگی خاموش و بی سر و صدا/ چاره مشکلات امروز روی کار آمدن دولتی انقلابی است

زاهدی با تاکید بر اینکه ۲۰۳۰ یک جریان نفوذ فرهنگی خاموش و بی سر و صدا است، گفت: این اقدام دولت بدون اطلاع مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و مجلس در این رابطه قصوری نداشته بلکه قصور را آن هایی داشته اند که پنهان کاری کرده اند.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شب گذشته در ابتدای سخنان خود در جمع مردم برخوار در مسجد امام زمان (عج) دولت آباد به بررسی سند ۲۰۳۰ یونسکو پرداخت و گفت: این سند یونسکو برای سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۰ مورد توجه است.

محمدمهدی زاهدی پیرامون آموزش یا نفوذ در سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت: عبارت ها و واژه هایی را در این سند می بینیم که اگر عملیاتی می شد، مخاطراتی را برای کشور به بار می آورد.

وی با اشاره به پاراگراف هشت این سند افزود: در سند یونسکو به حمایت از راهبردها، برنامه ها و ایجاد فضای جنسیت محور تاکید شده است.

وزیر سابق علوم در سال های ۸۴ تا ۸۸ با بیان اینکه، این عبارت ها نشان می دهد که آن ها به دنبال چه بوده اند، ادامه داد: در این سند تاکید جدی بر مباحث جنسیت محور و جریان سازی جنسی شده است.

برابری جنسیتی در اسلام نداریم، عدالت جنسیتی مطرح است

زاهدی با اشاره به اینکه در اسلام برابری جنسیت نداریم بلکه عدالت جنسیتی مطرح است اظهار کرد: در این سند تاکید شده است که مدارس نباید به کار هایی که رنگ و بوی سیاسی، مذهبی، دینی و اعتقادی دارند توجه کنند این در حالی است که در اسلام برابری جنسیت نداریم، آن ها می گویند چه کاری به دین و مذهب دارید فقط آموزش داشته باشید بنا بر این آن ها می خواهند پرورش را حذف کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آن ها می خواهند دختر و پسر با هم باشند گفت: آن ها می گویند استخدام را به کسانی بدهید که برابری جنسیتی را قبول دارند این در حالی است که ما در اسلام عدالت جنسیتی را قبول داریم.

زاهدی گفت: این سند آموزشی به ما می گوید دین را باید کنار بگذاریم و آن را بپذیریم که متأسفانه برخی مسئولان نیز آن را تایید کرده اند اما ما یک سند بالادستی داریم که حیات طیبه است و می گوید فرزندان ما بعد از اتمام درس باید خوش اخلاق، با رفتار مناسب و ظلم ستیز باشند، در حالی که اگر دین نباشد علم می شود بمبی که بر سر هیروشیما افتاد.
۲۰۳۰، یک جریان نفوذ فرهنگی خاموش و بی سر و صدا است
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این سند به اومانیسم و سکولاریسم توجه شده است، این سند جریان نفوذ فرهنگی خاموش و بی سر و صدا است به طوری که سند یونسکو با مبانی فرهنگی، دینی و مباحث دیگر مغایرت دارد و سعی آن ها بر این است تا نگاه خود را بر ما غالب کنند.

 این مسئول با اشاره به اینکه برابری جنسیت را قبول نداریم بلکه برای زن ارزش بیشتری قائل هستیم گفت: در این سند آمده است که باید زن را در حوزه اقتصاد توانمند کرد، نمی گویند که زن را در حوزه اقتصاد باید به گونه ای تربیت کرد که فرزند خود را بتواند به خوبی تربیت کند، در نتیجه آن ها به دنبال تربیت نسلی بی هویت هستند، نسلی که در آن دین و فرهنگ مهم نیست.

وی با اشاره به شهروند جهانی که در سند اشاره شده است عنوان کرد: شهروند جهانی یعنی چه؟ مگر یک شهروند در جمهوری اسلامی ایران و یا در کشورهای مسلمان دیگر شهروند جهانی نیست.

زاهدی در ادامه با بیان اینکه سند توسعه پایدار ۱۷ هدف دارد که یکی از آن ها آموزش است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید نقش فعالی در سازمان های بین المللی داشته باشد و منفعل نباشد و لازم است از همه فرصت ها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اگر بخواهیم منفعلانه عمل کنیم تبدیل به تهدید می شود افزود: سند یونسکو اشکالات ساختاری، فرایندی و محتوایی دارد.

 وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ما در حوزه نظام آموزشی، سیاست های مصوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و همچنین سیاست های کلی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را داریم گفت: این اسناد می توانست مبنای تنظیم سند ۲۰۳۰ قرار گیرد چون پیام هایی که ما در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داریم گرچه ملاحظات بومی شدن در آن ها دیده شده ولی ارزش های جهانی است و ارزش هایی است که امروز مورد نیاز بشر است.

زاهدی با تاکید بر اینکه اقدام دولت بدون اطلاع مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده گفت: مجلس در این رابطه قصوری نداشته بلکه قصور را آن هایی داشته اند که پنهان کاری کرده اند.

وی یادآور شد: دیروز نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشتم و رونوشتی از آن برای آموزش و پرورش ارسال شد که باید مصوبه دولت در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۵ برای بحث اجرایی شدن این سند کم لن یکن تلقی شود، ضمن اینکه گلایه داریم با وجود تصویب سند تحول در سال ۹۰ مراحل اجرایی شدن آن کاملا طی نشده است.
سند ۲۰۳۰ بدون طی کردن مسیر قانونی بوده است 

زاهدی گفت: تصویب این سند بدون طی مسیر قانونی بوده و بعد از رونمایی آن بخش نامه ای توسط دولت برای اجرایی شدن آن ابلاغ شد که در آن حدود ۳۰ کمیته برای اجرایی کردن تیم سند پیش بینی شده است، بنا بر این تمام زیرساخت هایی که از لحاظ آیین نامه ای و شیوه نامه ای به منظور اجرایی کردن این سند لازم بوده  فراهم شده و حتی اعلام شده در بخش هایی این سند در حال اجرا است، بنا بر این ظاهرا یک نوع شتاب زدگی را در اجرای این سند شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: از نظر فرآیندی تصویب این سند برخلاف قانون اساسی و اسناد بالادستی بوده است چرا که هر تعهدی که ما بخواهیم در حوزه اسناد بین المللی بدهیم باید حتما به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد ولی این اتفاق نیفتاده و ما باید امر را حمل بر این می کنیم که غفلت صورت گرفته است.

تار و پود نظام آموزشی کشور در سند ۲۰۳۰ مورد هدف قرار گرفته است

وزیر سابق علوم با تاکید بر این که این سند تار و پود نظام آموزشی کشور را مورد هدف قرار داده است تاکید کرد: در پذیرش و اجرای این سند منفعلانه عمل کردیم، هیچ ضرورتی به پذیرش این سند نبود چون ما سند برتر ( سند تحول بنیادین) را در اختیار داشتیم که چند سالی است در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و بند بند آن به اجرا در آید و این سند باید آیینه عمل مسئولان ما باشد.

وی یادآور شد: با وجود اینکه این سند با فرآیند معیوب و خلاف قانونی اساسی مورد توجه قرار می گیرد،  وقتی برای اصلاح، بازبینی و یا متوقف شدن آن اقدام کردیم با چالش هایی مواجه می شدیم.

زاهدی با تاکید بر اینکه این سند هم به لحاظ شکلی و هم لحاظ محتوایی مشکل دارد، گفت: این سند را قابل قبول نمی دانیم و به زودی نسبت به آن تصمیم گیری خواهیم کرد و بعد از انتخابات ریاست جمهوری این موضوع را در دستور اول کار خود قرار می دهیم و نسبت به آن مواضع رسمی خود را اعلام می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: کشور ما نیاز به یک تفکر انقلابی برای اداره دارد تا اسلام ناب را ترویج و جریان مقاومت را در کشور تقویت کند، اسلامی که مدیران آن مبارزه با رانت خواری و فساد داشته باشند، عدالت اقتصادی را پیاده کنند، شادی و نشاط را به نحو مطلوب در بین خانواده ها و جوانان ترویج کنند و از این همه طلاق جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس افزود: متاسفانه امروز با وقاحت تمام جشن طلاق می گیرند و بهترین سالن ها را برای جشن خود در نظر می گیرند تا همه را به جشن طلاق خود دعوت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دولتی باید سر کار بیاید که به حانواده های بی سرپرست رسیدگی کند، همانطور که آقای رئیسی این قول را داد که یارانه قشر محروم و خانواده های بی سرپرست را سه برابر کند و در پاسخ به این اظهارات وی به او گفتند مگر بودجه دارید؟

زاهدی در پاسخ به این سوال دولتی ها اذعان کرد: چطور بودجه برای فسادهای بانکی و هزینه های هنگفت دارید اما برای این که سرپرستان خانواده ها مجبور نشوند برای تامین معیشت دست به کار خلاف بزنند، بودجه موجود نیست؟!

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت انقلابی نیاز است تا برخی از این لکه های ننگ که هم اکنون در کشور وجود دارد و می خواهد کشور را از درون بخورد و فروپاشی کند را از بین ببرد و بگوید ایران اسلامی می تواند، جوانان می توانند نه این که فقط نوکر آمریکا باشیم.

وی یادآور شد: خداوند فرصتی را برای همه ما ایرانی ها جدای از باورهای سیاسی، حزبی و مذهبی ما فراهم کرده است و ما باید تمام هم و غم و تلاشمان را در این ۱۰ روزه باقی مانده بگذاریم تا بتوانیم پیروز انتخابات باشیم.

زاهدی متذکر شد: اگر در این ۱۰ روز از فرصت استفاده نکنیم، سند ۲۰۳۰ های دیگری وارد کشور شده و مخفیانه اجرا می شود.

وزیر علوم در سال های ۸۴ تا ۸۸ درباره سند برجام نیز اظهار کرد: اگر مجلس وارد نمی شد و پس از آن رهبر انقلاب وارد نمی شد برجام خفت بارترین سند تاریخی بود که در کشور ما اجرا می شد و تا عمق تاسیسات هسته ای، امنیتی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی را نابود می کرد اما ما جلوی آن را گرفتیم.

این مسئول ادامه داد: دشمن از هر دری که لازم است وارد کشور شود تلاش می کند به کشور وارد و ضربه وارد کند و ما باید هوشیار باشیم، مسئولان ما باید هوشیار باشند که این هوشیاری را در یک دولت انقلابی می توانید پیدا کنید.

زاهدی عنوان کرد: باید کابینه ای با بصیرت هوشیار و انقلابی که درد مرد را بداند بر روی کار بیاید و با فسادهای زیادی که وجود دارد مبارزه کند، بتواند همدلی و همزبانی را بین مردم ایجاد و اشتغال برای جوانان فراهم کند و به کسب و کار رونق بدهد، دولتی که تورم را به معنای واقعی به مردم اعلام کند.

وی تاکید کرد: ما باید به جوانانمان اعتماد کنیم جوانانی که توانسته اند نوآوری در فناوری هسته ای، موشکی، نظامی و … ایجاد کنند، باید به مدیرانمان اعتماد کنیم، به فساد اداری پابان دهیم و این ها دولت انقلابی می خواهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: می توانیم دولت انقلابی تشکیل بدهیم اگر خوب تبلیغ کنیم و مردم را خوب تشویق کنیم، ما باید با قشرهای خاکستری وارد بحث شویم چون همان یک رای مهم است تا در ۲۹ اردیبهشت بتوانیم کار بزرگ و انقلابی با پیروزی انقلابی رقم بزنیم.

انتهای پیام/چشم برخوار

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.