سرویس: سیاسی 08:00 - سه شنبه 19 اردیبهشت 1396

فرماندار اصفهان:

روند برگزاری انتخابات باید با بی طرفی انجام شود

فرماندار اصفهان گفت: روند اجرای انتخابات باید با بی طرفی کامل و به دور از هرگونه نگرش سیاسی و جناحی انجام شود.

به گزارش اصفهان شرق، احمد رضوانی با بیان اینکه ما بعنوان مجریان انتخابات باید با رعایت کامل قانون، زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت را فراهم کنیم، افزود: مردم ما در همه عرصه ها با حضور پرشور و فعال خود از نظام حمایت کرده اند و لایق تکریم و خدمت هستند.
وی با بیان اینکه قانون محوری، سیاست اصلی دولت تدبیر و امید است،گفت: مجریان باید رعایت اصلی بی طرفی، امانتداری، قانون محوری، سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری را بعنوان محورهای اصلی انتخابات مورد توجه جدی قرار دهند.
وی افزود: دست اندرکاران برگزاری انتخابات بر اساس قانون، شرع و اخلاق، دو وظیفه مهم بی طرفی و تلاش برای جلب مشارکت حداکثری مردم را بر عهده دارند.
رضوانی با بیان اینکه مقدمات برگزاری انتخابات در شهرستان اصفهان فراهم شده است، گفت: برگزاری سه انتخابات همزمان در این شهرستان، وظیفه دست اندرکاران برگزاری انتخابات ادر ین حوزه انتخابیه را نسبت به حوزه های دیگر مضاعف کرده است.
وی با اشاره به اینکه مجریان برگزاری انتخابات باید به تکریم و رعایت کامل حقوق مردم توجه جدی داشته باشند، اظهار کرد: مردم با حضور پر شور خود در روز اخذ رای افراد اصلح را انتخاب می کنند.
فرماندار اصفهان گفت: چیدمان مناسبی برای قرار گرفتن صندوق های اخذ رای و نصب اسامی نامزدهای انتخابات در شعب پیش بینی شده است.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان برای انتخاب یک نماینده مجلس شورای اسلامی، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات میاندوره ای مجلس دهم و ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می شود.
با اینکه تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی کلانشهر اصفهان در دوره چهارم 21 نفر تعیین شده بود طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضای اصلی شورای شهر اصفهان در دوره پنجم 13 نفر خواهد بود.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.