سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:48 - دوشنبه 18 اردیبهشت 1396

حجت‌الاسلام سالک:

نمایندگان مجلس سند 2030 را از دستور جلسه خارج کردند/ تأکید بر آزادی اختلاط دختر و پسر در سند 2030

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ارائه سند 2030 به دستور جلسه مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان با رئیس مجلس صحبت کرده و این سند را از دستور جلسه مجلس خارج کردند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی با اشاره به تصویب سند 2030 در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به سند 2030 موضع‌گیری به حقی داشتند.

وی افزود: کمیسیون علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل(یونسکو) از ایران درخواست کرده بود تا سیستم آموزشی آن تحت آموزش‌های بین‌المللی قرار گیرد که با کمال تأسف سند 2030 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش در هیأت دولت تصویب شد.

* نمایندگان مجلس سند 2030 را از دستور جلسه خارج کردند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم سند 2030 را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد تا بتواند نمایندگان را قانع به تصویب آن کند.

وی ادامه داد: پس از ارائه سند 2030 به دستور جلسه مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان با رئیس مجلس صحبت کرده و این سند را از دستور جلسه مجلس خارج کردند.

سالک خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع سند 2030 با هوشیاری برخورد کرد، در حالی که تصویب آن در دولت یازدهم باعث تأسف است.

* تأکید بر آزادی اختلاط دختر و پسر در سند 2030

وی اذعان داشت: مفهوم سند 2030 این است که تمامی آموزش‌های بین‌المللی که در کنوانسیون مربوطه تصویب می‌شود باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تائید و در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها پیاده‌سازی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به عبارت دیگر سند 2030 به این معناست که در طول مسیر آموزشی یک کشور، اختلاط دختر و پسر آزاد است، سبک زندگی به سبک غربی و آموزش‌های منحرف‌کننده باید ارائه شود.

وی عنوان داشت: اجرای سند 2030 به مرور زمان منجر به نفوذ در سیستم آموزش کشور می‌شد و در طول زمان تمامی فضای آموزشی اسلامی کشور ما تغییر پیدا می‌کرد.

* اسلام دارای برنامه و آموزه‌های دینی است

سالک متذکر شد: موضع‌گیری مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سند 2030 این بود که کشور ما جمهوری اسلامی است و اسلام برای مباحث آموزشی دارای برنامه و آموزه‌های دینی است و طبق آن باید عمل کرد.

وی اضافه کرد: دلیلی وجود ندارد که در کنوانسیون جهانی تسلیم شیوه آموزشی غربی شد؛ متأسفانه در هیأت دولت افرادی هستند که به دنبال نشان دادن چهره‌ای به اصطلاح روشن‌فکر بوده و دغدغه‌ای نسبت به اهداف اسلامی ندارند.

سند 2030 سندی است که کمیسیون علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل(یونسکو) برای آموزش در کشورهای جهان تدوین کرده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.