سرویس: اجتماعی 16:08 - یکشنبه 17 اردیبهشت 1396

معاون اداره‌کل تامین اجتماعی اصفهان:

بیمه مشاغل سخت، شرط بهره‌مندی از تسهیلات بیمه خبرنگاری/ بیمه خبرنگاری همچنان باقی است

معاون اداره‌کل تامین اجتماعی استان اصفهان پیرامون بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگاران برای بهره‌مندی از تسهیلات بیمه مشاغل سخت باید از بیمه اجباری استفاده کنند و این درحالی است که بیمه خبرنگاری در قالب توافق‌نامه همچنان وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرسول آقاهادی اظهار داشت: بیمه خبرنگاری وجود دارد اما خبرنگاران در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از بیمه مشاغل سخت هستند باید بیمه اجباری شوند.

وی با بیان اینکه بیمه خبرنگاری تابع مشاغل آزاد و توافق‌نامه‌ای است اما خبرنگاران مشمول فعالیت‌های سخت و زیان‌آور که 1.5  برابر از طرف بیمه مورد حساب قرار می‌گیرد نیستند، افزود: به‌همین دلیل مدیرکل تامین اجتماعی استان به خبرنگاران توصیه کرده بود برای بهره‌مندی از تسهیلات بیمه مشاغل سخت، بیمه اجباری شوند تا بتوانند از آن تسهیلات استفاده کنند.

معاون امور بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: خبرنگاران برای بهره‌مندی از بیمه اجباری باید از طرف محل کار خود با عنوان شغل خبرنگاری فهرست حق بیمه برای آنان ارائه شود و کارفرمایان آنان، حق بیمه و سهم بیمه شده را به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

وی با اشاره به عملکرد دولت درباره ارائه تسهیلات در قالب بیمه خبرنگاری به اصحاب رسانه، گفت: در دولت یازدهم بیمه خبرنگاران در قالب توافق‌نامه بوده و شامل خدمات درمانی، بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت می‌شود.

آقاهادی به ثبت سوابق بیمه افراد در سامانه‌های مکانیزه هم اشاره کرد و افزود: پس از مکانیزه‌شدن ثبت این سوابق در تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه‌ تامین اجتماعی شماره رمز مربوط به خود را دریافت و با ورود به سایت سوابق سازمان تامین اجتماعی هر ماه اطلاعات مربوط به بیمه خود را مشاهده کنند.

وی همچنین در مورد اعتراض برخی بیمه شدگان درباره خطای سامانه تأمین اجتماعی در ثبت سوابق بیمه افراد، خاطر نشان کرد: پیش از این، دفتر سوابق بیمه‌شدگان در قالب کارنامه‌ای سابقه بیمه هر فرد را به وی ابلاغ می‌کرد اما در حال حاضر در صورتی که فردی با مشاهده سوابق بیمه خود متوجه اشتباهاتی در اطلاعات ثبت شده خود شود‌، می‌تواند با ارائه مدارک به بیمه تامین اجتماعی مراجعه و آن را پیگیری کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.