سرویس: اجتماعی 18:11 - شنبه 16 اردیبهشت 1396

همزمان با فصل بهار؛

ستاد مبارزه با بیماری سالک در جرقویه علیا تشکیل شد

جلسه ستاد مبارزه با بیماری سالک با حضور مسئولان بهداشت، مسئولان ادارات و ارگان های منطقه، با هدف بررسی و ارائه راهکار برای مبارزه با بیماری سالک در محل بخشداری جرقویه علیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، عصر امروز جلسه ای با حضور مسئولان بخش جرقویه علیا برگزار شد و نتیجه این جلسه تشکیل ستاد مبارزه با بیماری سالک در بخش بود.

بخشدار جرقویه علیا در خصوص اهمیت بیماری سالک و فعالیت مسئولان مرکز بهداشت شماره دو اصفهان در زمینه مبارزه با این بیماری در بخش جرقویه علیا به ایراد سخن پرداخت.

کارشناس بیماری های واگیردار مرکز بهداشت شماره دو اصفهان نیز در خصوص بیماری سالک و عوارض آن و فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته تا کنون و کاهش این بیماری در سال 95 نسبت به سال های پیش از آن مطالبی را ارئه کرد.

حسین زاده به روش های مبارزه با عامل این بیماری اشاره کرد و گفت: برای مبارزه با این بیماری می توان از روش طعمه گذاری، سم پاشی، مه پاشی، تسطیع نخاله های ساختمانی اطراف شهر و روستا، استفاده کرد و امسال در مرحله اول ما از روش مه پاشی در اطراف اماکنی که احتمال وجود عامل بیماری وجود دارد استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: امسال برای اطلاع رسانی به مردم و پیشگیری از مبتلا شده به این بیماری اقداماتی از جمله، توزیع اسپری های دافع حشرات، سی دی های آموزشی در مدارس و مساجد، نصب بنر و پلاکارد در میادین و خیابان های اصلی شهر و روستا، نیاز است.

این کارشناس بهداشت به نقش مردم و مسئولان اشاره کرد و تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری از انتشار بیماری سالک همکاری و تعامل بین مسئولین ادارات و ارگان ها و آگاهی مردم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه جهت ریشه کنی این بیماری می باشد.

در این جلسه مقرر شد دهیاری ها و شورا های اسلامی در جهت پیشگیری از این بیماری اقداماتی را انجام دهند:

-لیست اماکن مخروبه در سطح شهر و روستا توسط دهیاران و شهرداری تهیه شود و نسبت به تسطیع و پاکسازس آن محل اقدام شود.

-با کامیون دارانی که نخاله های ساختمانی را حمل می کنند و در محل های نامنا سب تخلیه می کنند برخورد قانونی شود.

-محلی را برای تخلیه کود های حیوانی که محل اصلی زندگی این حشره می باشد مشخص شود تا از ریختن کود های حیوانی در داخل شهرو روستا جلوگیری شود

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.