سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:42 - شنبه 16 اردیبهشت 1396

هماهنگ کننده دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های استان اصفهان؛

مرکز مدیریت تالاب بین المللی گاوخونی، پاسگاهی برای محیط بانی در منطقه/ دست شکارچیان از تعرض به تالاب قطع می‌شود

هماهنگ کننده دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های استان اصفهان گفت: مرکز مدیریت تالاب بین‌المللی گاوخونی به زودی افتتاح می‌شود و وظیفه اصلی این مرکز مدیریت زیست‌بومی منطقه گاوخونی است که در حوزه اکولوژیکی هم بسیار اهمیت دارد.

به گزارش اصفهان شرق، فرهاد امینی پیرامون فعالیت‌ مرکز مدیریت بین المللی تالاب بین المللی گاوخونی اظهار داشت: این مرکز نوعی پاسگاه محیط‌بانی در منقطه گاوخونی است که مسئولیت نظارت بر صید و شکار غیرمجاز در حیات‌وحش را بر عهده دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه گونه‌های مختلف و با ارزش پرندگان هر سال به این منطقه مهاجرت می‌کنند در تلاش هستیم به بهترین شیوه از این منطقه حفاظت شود.

هماهنگ کننده دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه گاوخونی با ارزش‌های فراوان محیطی و جنگلی و نیزار بودن آن، زمینه پنهان شدن متخلفان را برای شکار و انجام فعالیت‌های غیرمجاز فراهم کرده، نیازمند حفاظتی دقیق و حساب شده است.

وی گفت: فعالیت اصلی که مرکز مدیریت بین‌المللی گاوخونی برعهده دارد مدیریت زیست‌بومی در این منطقه است که جنبه اکولوژیکی را همچون حیات وحش در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی شامل می‌شود و این جنبه در منطقه گاوخونی اهمیت بسیار زیادی دارد.

امینی با بیان اینکه این مرکز رابطی میان جامعه و ادارات محلی و مردم با اداره کل حفاظت محیط‌‌ زیست و محیط بانان است، افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم فعالیت‌های پژوهشی پیرامون تالاب‌ بین المللی گاوخونی را هم در این مرکز آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به افتتاح مرکز مدیریت تالاب بین المللی گاوخونی در آینده نزدیک و دستیابی به آثار مثبت فروانی در این حوزه، رفع کمبودهایی از جمله فراهم شدن زمینه محیط بانی دقیق و همیشگی در منطقه را به ویژه برای حفظ و گسترش گونه‌های پرندگان امکان پذیر می‌شود.

هماهنگ کننده دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های استان اصفهان با اشاره به نبود مکان دائمی در منطقه گاوخونی، اظهار داشت: باتوجه به ایجاد مرکز مستمری در این منطقه، سرعت واکنش از طرف یگان حفاظت محیط‌ زیست هم بیشتر و صید و شکار غیرمجاز بسیار کم‌تر از گذشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تدوین مدیریت زیست‌بومی تالاب بین المللی گاوخونی در فرآیندی 2 ساله بوده که پس از تصویب ابلاغ می‌شود، گفت: این برنامه به همت مسئولان دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر‌دولتی تدوین شده و برای اجرای آن هم به همکاری مسئولان بخش‌های مختلف نیاز است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.