سرویس: اخبار شهرستان 17:32 - جمعه 15 اردیبهشت 1396

امام جمعه شهر محمد اباد جرقویه سفلی:

شرکت مردم در انتخابات باعث سربلندی نظام اسلامی می شود

حجت الاسلام هاشمی گفت: حضور مردم در پای صندوق های رأی باعث اقتدار و سربلندی نظام اسلامی شده و می تواند مشکلات خود را رفع کند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمد اباد جرقویه سفلی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی به دو انتخابات مهم در پیش رو اشاره کرد و گفت: حضور مردم در پای صندقهای رأی باعث اقتدار و عظمت نظام اسلامی است با حضور مردم نظام سربلند شده و می‌تواند بر مشکلات خود در داخل و خارج کشور غلبه پیدا کند.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی با بیان اینکه حضور در صحنه مردم است که دشمنان را مأیوس می کند تاکید کرد: پشتیبانی مردم از نظام است که دشمن جرأت پیدا نمی کند به ایران اسلامی تعرضی داشته باشد.

وی در واکنش به اظهارات برخی افراد که تلاش دیپلماسی دولت را باعث کنار رفتن سایه جنگ از سر کشور می دانند گفت: این حرف صحیح نیست و در حقیقت فریب دادن مردم است.

خطیب نماز جمعه شهر محمدآباد جرقویه سفلی تاکید کرد: همه وظیفه داریم علاوه بر شرکت در انتخابات، دقت کنیم فرد مناسبی انتخاب شود که بتواند در چهار چوب نظام و قانون اساسی به حل مشکلات بپردازد و تبعیت محض از امام و رهبری نظام داشته و با سران فتنه ارتباط و رابطه صمیمانه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه فتنه خط قرمز نظام است خاطرنشان کرد: کسانی که در سال 88 فتنه را به پا کردند خائن هستند و افرادی که با آنها در ارتباط باشد نمی‌توانند مدعی پیروی از امام و رهبری را داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه باید به کسی رأی داد که مدافع مستضعفین باشد و رفع مشکلات آنها را در اولویت کاری خود قرار دهد تصریح کرد: برخی از مسئولان بودجه هنگفتی از بیت المال را تنها برای قشر محدودی از جامعه که سرمایه دار هستند دارند هزینه می‌کنند تا به رفاه بیشتری در کشور دسترسی پیدا کنند، این ظلم به کشور، بیت المال و مردم مستضعف و در حقیقت صاحبان اصلی انقلاب است.

وی به انتخابات شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: لازم است کاندیداها به صورت جدی وارد این عرصه شوند و برای این کار باید هر کدام برای اداره شهر برنامه داشته باشند. بدون هدف معقول و بدون برنامه وارد عرصه انتخابات شدن باعث زیان و خسران شهر و خود شخص می شود.

امام جمعه شهر محمدآباد جرقویه سفلی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم افزود: تربیت در دین اسلام بر تعلیم ارجحیت داشته و بر همین اساس موضوع اخلاق در آموزش بسیار مورد اهمیت بوده و وجود الگو در تمامی حوزه های انسانی بویژه حوزه اخلاق و آموزش نقش محوری دارد.

وی با بیان اینکه نقش معلم در تربیت اسلامی بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: در احادیث و روایات ائمه اطهار و دیدگاه اندیشمندان اسلامی به نقش معلم به عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش تاکید فراوان شده و جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: معلم تنها یک آموزگار برای انتقال معلومات علمی و دانش نیست بلکه الگویی بانفوذ است که نمی‌تواند نسبت به اصول اخلاقی خویش بی‌تفاوت باشد زیرا اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیش‌تر از سخن و کلامش بر شاگردان اثر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام رابطه‌ معلم با شاگرد یک رابطه‌ معنوی است به نقش الگو پذیری شاگرد از معلم اشاره کرد و افزود: معلم با روح و جان کودک در ارتباط بوده و با پایبند بودن به اصول و ضوابط اخلاق در جریان و روند آموزشی که بر عهده‌ دارد می‌تواند بزرگ‌ترین خدمت را به جامعه‌ خویش عرضه کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.