سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:54 - شنبه 03 اسفند 1392

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان اصفهان عنوان کرد:

۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد اصفهان در انتظار بیمه!

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تا کنون بیمه شده اند اما هنوز ۱۵ هزار زن خانوار دیگر تحت پوشش کمیته امداد بیمه نشده اند.

به گزارش اصفهان شرق: مجتبی معتمدی با اشاره به طرح بیمه زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: مهمترین هدف کمیته امداد توانمند سازی افراد تحت پوشش و استفاده از خدمات مستمر و ماندگار بیمه است.

وی با بیان اینکه یکی از طرح های مهم بحث داشتن بیمه پایدار برای خانواده آسیب پذیر است که بیشتر آنها زنان سرپرست خانوار هستند، افزود: این طرح از سال ۹۰ تا کنون در حال اجرا است که ۱۹ هزار ۸۰۰ خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار زنان سرپرست خانوار و مابقی نزدیک پنج هزار خانوار زیر مجموعه طرح اشتغال هستند.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: سرانه بیمه پرداختی ۸۷ هزار تومان است که ۴۸ هزار تومان آن از محل هدفمندسازی یارانه ها و بقیه از محل درآمدهای امداد تامین می شود که در نهایت هدف این است که خانواده ها از محل مستمری تأمین اجتماعی بازنشسته و از وابستگی به امداد خارج شوند.

وی در پاسخ به اینکه چه تعداد پشت نوبت بیمه شدن هستند، گفت: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده که بخشی از دولت پرداخت می شود سهمیه ما کاملا جذب شده اما ۱۵ هزار زن خانوار دیگر نیز هنوز بیمه نشده اند.

معتمدی اضافه کرد: البته به دلیل شروط عدم تخصیص سهم و نیز سن بالای ۵۰ سال و یا نداشتن سابقه پرداخت بیمه از زمان یک فروردین ۸۸، بخشی از زنان خانوار حذف می شوند اما امید داریم که تا سال آینده آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

وی تاکید کرد: خانواده هایی که زنان سپرست خانوار و عائله بیشتر و سابقه بیمه پرداختی بیشتری دارند و یا نزدیک به سن بازنشستگی هستند در اولویت بیمه شدن قرار دارند.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان اصفهان بیان کرد: در همین راستا امسال فقط زنان بالای ۴۵ سال را مشمول این طرح قرار دادیم.

وی در خصوص صندوق بیمه عشایر و روستای تصریح کرد: بیمه روستایی جداگونه است و توسط خود دولت انجام می شود و این طرح بیشتر شامل زنان سرپرست خانوار شهری است.

معتمدی اضافه کرد: یکی از سیاست های امداد این است که افراد را با نرخ ۱۸ درصد بیمه کند تا بتوانند از مزایای بیمه به صورت کامل استفاده کنند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکه سال آینده زنان بیشتری را تحت پوشش قرار دهند، افزود: بیمه شدن زنان سرپرست خانوار سبب می شود تا آسیبهای اجتماعی کمتر شود و این امر به عنوان هدف برای توانمند سازی افراد تحت پوشش در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.