اصفهان شرق

۵۸ درصد داوطلبان دکتری انتخاب رشته کردند/ امکان ویرایش تا شنبه

کدخبر: 132262
1396/02/14 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از میان شرکت کنندگان در آزمون دکتری تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که تاکنون تعداد ۱۱۵ هزار و ۷۸۹ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند که توصیه می‌شود سایر داوطلبان سریع‌تر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
وی افزود: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) ۹۶ و پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی که تاکنون انتخاب رشته نکرده اند این فرصت تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۶ تمدید شده است.
توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که تاکنون ثبت نام کرده اند نیز می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۶ با توجه به اطلاعیه و اصلاحیه‌های دفترچه راهنما نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تا زمان اعلام شده می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته و اصلاحات آن نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته‌های تحصیلی (در صورت موجود بودن) به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.
توکلی تصریح کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته علاقمند به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد، باید برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس دفترچه‌های این دانشگاه، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در هفته اول خرداد ماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان