اصفهان شرق

حوزه فعالیت و عمل را به جوانان دهیم/ لزوم ارائه سبک زندگی اسلامی در بین زوج های جوان

کدخبر: 132235
1396/02/13 در ساعت 19:46

امام جمعه شهر نیک آباد جرقویه سفلی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه شناسایی جوانان نخبه جرقویه یکی از برنامه های بلند مدت ستاد نماز جمعه بوده است، گفت: در برنامه ای مدون و با برنامه ریزی جامع، سعی کردیم تا جوانان منطقه را در زمینه های علمی، فرهنگی و فعالان حوزه علمیه شناسایی کرده تا با برگزاری جلسات متعدد از طرح ها و ایده های جوانان، استفاده مطلوب ببریم.

حجت الاسلام مرتضی صانعی اظهار کرد: هدف ما از برگزاری جلسات متعدد با نخبگان، ایجاد تشکل منطقه ای و همچنین شکل گیری هویت یابی و ارزش گزاری از فعالیت های خالصانه جوانان منطقه بود و تا کنون توانسته ایم به بخشی از اهداف برسیم.

وی با اشاره به اهداف بلند مدت از برگزار جلسات متعدد با نخبگان، افزود: سعی ما گردشی کردن جلسات بوده و جوانان حاضر در این تشکل، هر دو ماه یک بار گزارش کاری از فعالیت های خود ارائه خواهند داد تا بتوان به آسیب شناسی دقیقی از فعالیت های صورت گرفته در بخش برسیم.

امام جمعه نیک آباد با تاکید بر اینکه تشکل مربوطه در قالب کانون مساجد، پایگاه بسیج و یا هر عنوان دیگری نبوده و یک تشکل صمیمانه با جوانان است، اذعان کرد: نهاد امام جمعه این شهر سعی دارد تا به صورت تخصصی از نظرات جوانان استفاده کند و با شناخت مشکلات هر منطقه و رساندن مسائل مرتبط به مسئولان ذیربط، نگاه عملی به مسائل منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید جوانان به صحنه بیایند، گفت: باید حوزه فعالیت و عمل را به جوانان بدهیم و بزرگان هر منطقه هدایت گری و حمایت خود را از جوانان داشته باشند تا بتوان از فکر و اندیشه جوانان بهره برد.

حجت الاسلام صانعی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با جوانان عقدی اظهار کرد: باید بتوان با ارائه سبک زندگی اسلامی با مشکلات حیطه جوانان مقابله کرد و قطعا آگاهی بخشی به زوج های جوان از جمله اهداف برگزاری جلسات حوزه ازدواج است.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با شناخت دقیق از مشکلات جوانان به سمت و سویی حرکت کنند تا آمار بالای طلاق در بین جوامع سنتی و کوچک منطقه ای وارد نشود و یکی از موارد مهم ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی است.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی