سرویس: دین و اندیشه 16:07 - چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396

آیت الله العظمی مظاهری:

معلم ناجی انسان از جهالت و تاریکی است/ منبر تدریس جای انبیا و اوصیای الهی است

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به مقام والای معلم و استاد، گفتند: روزی به امام راحل اصرار کردیم در مسجدی منبر بروند، در نهایت علی رغم میل باطنی ایشان منبر رفتند، ولی جمله ای نقل به مضمون از مرحوم آیت الله نائینی در این رابطه فرمودند، منبر تدریس جای انبیا و اوصیای الهی است و باید ارزش آن را دانست و احترام گذاشت.

به گزارش اصفهان شرق،  حضرت آیت الله حسین مظاهری، امروز در مراسم گرامیداشت و تجلیل از اساتید حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار اصفهان اظهار کرد:مقام معلم مقام خیلی والای است، بنابراین قدر خود را بدانید، چرا که بعد از انبیا و اوصیای خداوند، بالاترین مقام، مقام معلمی است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: معلمان در حقیقت مروجان دین اسلام هستند و این پاداش بزرگی دارد؛ معلم ناجی انسان از جهالت و تاریکی است و در روز معلم، معلم ها برای معلم شهیدی در یک مکان جمع می شوند، مقدس است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد:  روزی به امام راحل اصرار می کردیم در مسجدی منبر بروند، در نهایت علی رغم میل باطنی ایشان منبر رفتند، ولی جمله ای نقل به مضمون از مرحوم آیت الله نائینی در این رابطه کردند و فرمودند، منبر تدریس جای انبیا و اوصیای الهی است و باید ارزش آن را دانست و احترام گذاشت.

معظم له ادامه دادند: ارزش و منزلت مقام معلمی به اندازه ای است که آیه ای در قرآن به این شرح «مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیع» وجود دارد و امام باقر(ع) در تاویل و تفسیر این آیه شریفه فرمودند اگر کسی فردی را از اسلام منحرف کند همانند آن است که جهان را کشته و اگر کسی در حال انحراف باشد  و به استادی به راه راست بیاورد به مثابه آن است که جهانی را زنده کرده است.

حضرت آیت الله مظاهری افزودند: اساتید حوزه کسانی هستند که می توانند یک دنیا انسان را زنده کنند، بنابراین مدرسین حوزه قدر و منزلت خود را بدانند و به پاس این توفیقی که نصیب آنها شده خداوند را شاکر باشند.

ایشان در پایان افزودند: به تجربه ثابت شده افرادی که لیاقت و شایستگی علمی و عملی برای تدریس علوم دینی را داشته اند، از سوی خداوند شایستگی پیدا کرده اند و شاگردان صالح مروج اسلام تربیت کرده اند همچون مرحوم شیخ انصاری و میرزای شیرازی، و این اساتید لایق در خیرات و برکات این شاگردان تا قیامت سهیم شده اند.

انتهای پیام/حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.