سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 17:02 - سه شنبه 12 اردیبهشت 1396

نماینده اصفهان در مجلس؛

روال تایید صلاحیت شوراها باید اصلاح شود/ اعتقاد رئیس مجلس هم داشتن سلایق جناحی در تایید و رد صلاحیت‌ها نیست

نماینده مردم اصفهان گفت:‌ تایید صلاحیت‌ها برای انتخابات شوراها بر اساس همین قانون فعلی صورت می‌گیرد اما در آینده نمایندگان باید به فکر باشند تا روال تایید صلاحیت شوراها اصلاح شود.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به رد صلاحیت فله‌ای کاندیداهای انتخابات شوراها اظهارداشت: تایید صلاحیت‌ها برای انتخابات شوراها بر اساس همین قانون فعلی صورت می‌گیرد اما در آینده نمایندگان باید به فکر باشند تا روال تایید صلاحیت شوراها اصلاح شود.

وی تصریح کرد:‌ نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت شوراها هیچ سنخیتی با کار نمایندگان مجلس ندارد، لذا این ناهماهنگی باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی، سیاسی و گروه‌گرایی به آسیب‌های محلی و منطقه‌ای منجر شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قانون با توجه به اصالت‌ها در هر جایگاهی باید انجام شود، اظهار داشت:‌ هر چند نظارت بر انتخابات با وظیفه نمایندگان سنخیتی ندارد ولی باید به مر قانون احترام گذاشت. برخی از دوستانی که زمانی منتقد بودند و به نظارت استصوابی توسط شوران نگهبان معتقد نبودند و حتی گاهی استعلام مراجع چهارگانه را سخت‌گیرانه می‌دانستند، امروز با همان شیوه نظارت استصوابی عمل می‌کنند.

فولادگر درباره لزوم ورود رئیس مجلس در این زمینه گفت: مسلما لاریجانی هم اعتقادش بر این نیست که سلایق جناحی در تایید و رد صلاحیت‌ها مبنا قرار گیرد چرا که ما معتقدیم اگر کسی تخلفی کرده و از هر جناحی باشد نباید تایید صلاحیت شود.

انتهای پیام/فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.