سرویس: فرهنگ و هنر 16:07 - سه شنبه 12 اردیبهشت 1396

مسئول مجموعه فرهنگی غَدیرستان خبر داد:

دوره «تربیت مبلّغ غدیر» در اصفهان برگزار می شود

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه تولید محتوای تبیین کننده غدیر به صورت جذاب و متناسب با نیاز روز مهمترین هدف مجموعه غدیرستان است گفت: سومین دوره آموزشی «تربیت مبلغ غدیر» در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش اصفهان شرق، مسئول مجموعه فرهنگی غدیرستان در گفتگویی، در رابطه با فعالیت های مجموعه فرهنگی غدیرستان عنوان کرد: چند سالی است که این مجموعه روی مسئله غدیر با هدف تربیت نیروی متخصص در زمینه‌های تالیف، تدریس و تبیین غدیر متمرکز شده است.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی افزود: موسسه غدیرستان پس از هدف گذاری و جذب نیرو به تولید محتوای جذاب و مورد نیاز پرداخت که در ادامه با ارائه این محتوا به مبلغان و اساتید، طلاب بتوانند رسالت خود را به سرانجام برسانند.

مسئول مجموعه فرهنگی غدیرستان ادامه داد: موضوع بیعت یکصدوبیست هزار نفری مردم با پیامبر و امیرالمومنین و بیعت شکنی آنان در ایام سقیفه که با سکوت امیرالمومنین همراه بود این شبهه را ایجاد می‌کند که سقیفه بر امامت مسلط شد اما حقیقت این است که امام به دلیل عدم وجود یاران وفادار و ضرورت حفظ وحدت مجبور به سکوت شدند اما حضرت زهرا(س) وظیفه‌ای مبنی بر سکوت نداشتند در این روز قیام کردند و با قرائت خطبه از امام خود دفاع کردند.

وی با بیان این نکته که بسیاری از طلاب از این موضوعات بی‌اطلاع هستند عنوان کرد: این مباحث می‌بایست با ظرافت خاص و به دور از تفرقه افکنی توسط طلاب برای جامعه تبیین شود تا با اطلاع از قیام و هشدارهای حضرت زهرا(س) به مردم مبنی بر فراموشی غدیر، این وقعه در اذهان به فراموشی سپرده نشود، چنانکه اگر این اقدامات نبود امروز پیام غدیر به ما نمی‌رسید و به و با شبهه افکنی دشمنان به هله فراموشی سپرده می‌شد.

حجت الاسلام شریفی گفت: باتوجه به لزوم تبلیغ غدیر در مناسبت ها ی مذهبی و اهمیت این موضوع، موسسه فرهنگی هنری غدیرستان اصفهان، به منظور «تربیت مبلغ غدیر» و همچنین در ادامه برگزاری دوره غدیر و فاطمیه در ایام فاطمیه، اقدام به برگزاری سومین دوره دو جلسه ای «غدیر و مهدویت با موضوع تجلی غدیر در عصر ظهور را در روز پنج شنبه 14 اردیبهشت» و «غدیر و ماه رمضان با موضوع جلوه های قرآنی غدیر را در چهارم خردادماه» برگزار می کند.

مسئول مجموعه فرهنگی غ دیرستان ادامه داد: در این دوره آموزشی استادان و محققان برجسته همچون حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی، محمدباقر انصاری و محمدرضا شریفی به تدریس مباحث می پردازند.

علاقه مندان به معارف غدیری می توانند تا 13 اردیبهشت ماه، از طریق ارسال مشخصات فردی به همراه رشته و رتبه تحصیلی به سامانه پیامکی  10004004001000  و یا مراجعه به وب سایت  www.Ghadirestan.com  اقدام به ثبت نام کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 03132206252  و 09133209528 تماس بگیرند.

برپایه این گزارش، پرداخت کمک هزینه سفر زیارتی به نفرات برتر و اعطای گواهینامه پایان دوره، از مزایای شرکت در دوره آموزشی تربیت مبلغ غدیر اعلام شده است.

انتهای پیام/ مباحث

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.