سرویس: اجتماعی 12:10 - سه شنبه 12 اردیبهشت 1396

‌وزیر آموزش‌وپرورش در اصفهان:

مشکلات متعدد در مسیر شغل معلمی/ دانش‌آموزان را عاشق مدرسه و درس خواندن تربیت کنید

احمدی دانش آشتیانی خطاب به معلمان، گفت: امکان دارد در مسیر شغلی شما مشکلاتی وجود داشته باشد، ولی به یقین و بدون شک شما این شغل را به خاطر عشق معلمی برگزیده‌اید.

به گزارش اصفهان شرق، وزیر آموزش‌وپرورش صبح امروز، در برنامه سپاس معلم که در اصفهان برگزار شد این روز و مقام معلم را خدمت فرهنگیان، معلمان، دانش آموزان و اولیا تبریک گفت و گرامی داشت.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی بابیان اینکه سالگرد استاد شهید مطهری به نام روز معلم نام‌گذاری شده است، گفت: ایشان معلم بزرگ همه ما بوده‌اند و امیدوار هستیم مشی و فکر ایشان را بتوانیم در جمهوری اسلامی ایران پیاده کنیم.
وی با اظهار اینکه نقش معلمان دارای اهمیت بسیاری است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم همه شما شعر زیبای «توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود» را بلد باشید، ما هم به تمسک همین شعر باید معلمان را پاس و گرامی بداریم
‌وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه معلم با تلاش، سوختن و ساختن در تلاش برای توانمند کردن همه ما است، تأکید کرد: آن چیزی که بیش‌ازپیش همه را توانمند می‌کنم، دانایی است.
دانش آشتیانی با اظهار اینکه با آگاهی داشتن، می‌توان صاحب یک زندگی باکیفیت و موفقیت‌آمیز بود، گفت: معلم کسی است که با دانایی دادن به جامعه اقتدار و توانمندی را هدیه می‌دهد، بنابراین به همین دلیل باید نسبت به معلمان سپاس داشته باشیم.
وی اظهار کرد: زمانی که در مدارس حاضر و چهره شاد دانش آموزان را مشاهده می‌کنم، انرژی مضاعفی پیدا می‌کنیم، چهره به چهره شدن بادانش آموزان انرژی مثبتی را به ما انتقال می‌دهد.
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نکته‌ای گفت: باور کنید خود من در تمام دوران فعالیتم که بیش از 40 سال از آن می‌گذرد، زمانی که به‌مرور دوران زندگی‌ام می‌پردازم، حضور در کلاس را جانی دوباره برای خود می‌بینم.
دانش آشتیانی بابیان اینکه هنگام صحبت بادانش آموزان، رضایتمندی زیادی برای بنده به وجود می‌آید، گفت: بچه بادل پاک و صادقانه حرف‌های خود را منتقل می‌کنند، ولی وقتی با برخی حرف می‌زنیم معلوم نیست که حرفی که می‌زنند از دل برون آمده یا نه.
وی خطاب به معلمان، اظهار کرد: امکان دارد در مسیر شغلی شما مشکلاتی وجود داشته باشد، ولی قطعاً شما این شغل را به خاطر عشق معلمی برگزیده‌اید و علی‌رغم همه مشکلات در مسیر، باید خدا را شاکر باشیم که چنین مسیری پیش پایمان گذاشته‌شده است و این شغل با شغل دیگری قابل‌مقایسه نیست.
وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه بچه‌های دبستانی را خیلی دوست دارم، چراکه بچه‌ها در این سن بسیار پرانرژی و شاد هستند، توصیه کرد: این شادی‌ها را از آن‌ها نگیرید، نشاط و شادابی آن‌ها را نگیرید، این استعدادهای بزرگی که در این سن آن‌ها وجود دارد را در مسیر درست ا ببرید، خیلی از یاد نگرفتن محتواهای آموزش توسط آنان نگران نباشید، مطمئن باشید یاد می‌گیرند، کاری کنید فرزندانمان بیش از محتوا از داخل مدرسه بودن و درس خواندن لذت ببرند.
دانش آشتیانی با اشاره به خانواده خیّر بیرجندی که این مدرسه حاضر در ان را ساخته بودند، گفت: تنها و تنها اگر افراد سرمایه مادی را درراه تعلیم و تربیت قرار بدهند مطمئن باشند، دنیا و آخرت را برای خود خریده‌اید، چرا زمینه‌ای را فراهم کرده‌اید که بچه‌ها توانایی پیدا بکنند و توانا شدن هرکدام از آن‌ها به‌اندازه یک امت ارزش دارد و زمانی که بزرگ شدن سرنوشت و آینده کشور را رقم می‌زنند.
انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.