سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:04 - سه شنبه 12 اردیبهشت 1396

طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای اصفهان

2300 حلقه چاه غیرمجاز در سال‌های 95 -92 در استان اصفهان مسدود شد

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از انسداد بیش از دو هزار و 300 حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان خبر داد و گفت: انسداد این تعداد چاه‌های غیرمجاز سبب صرفه‌جویی بیش از 97 میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد.

به گزارش اصفهان شرق، غلامرضا نعمتی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و در تشریح عملکرد چهار ساله طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از انسداد بیش از دو هزار و 300 حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: انسداد این تعداد چاه‌های غیرمجاز سبب صرفه‌جویی بیش از 97 میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون سه هزار و 545 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان مسدود شده که صرفه‌جویی حدود 160 میلیون مترمکعبی منابع زیرزمینی آبی استان اصفهان را به همراه داشته است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: در مجموع سه هزار و 896 دستگاه کنتور هوشمند تا کنون بر روی چاه‌های آب استان اصفهان نصب شده است که در سال 95 بیش از دو هزار و 261 چاه از این تعداد به ابزار اندازه‌گیری هوشمند تجهیز شدند.

نعمتی در ادامه بیان کرد: استان اصفهان نخستین و تنها شرکت آب منطقه‌ای در سطح کشور است که در حال حاضر تمامی 200 دستگاه حفاری تحت پوشش مجهز به سامانه پایش و GPS شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در راستای حفاظت از منابع آبی استان اصفهان تعداد سه هزار و 431 پروانه چاه اصلاح و تعدیل ‌شده‌اند، ابراز داشت: تعداد 57 گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روزی دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه انجام مطالعات حفاظت منابع آب و تعیین حداکثر عمق کف شکنی چاه‌ها در 9 محدوده‌ مطالعاتی انجام و اجرایی شده است، گفت: در پنج دشت استان، مدیریت مشارکتی آب زیرزمینی با استفاده از تشکل‌های آب بران آب زیرزمینی با همکاری جهاد کشاورزی استقرار یافته‌اند.

نعمتی در ادامه تصریح کرد: سامانه یکپارچه حفاظت و بهره‌برداری منابع آب و امور مشترکین (ساماب) از بیستم دی ماه سال 95 در کلیه امور آب‌های شهرستان‌های استان استقرار یافته است و کلیه امور مربوطه از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی در پایان آمار مجموعه دستگاه‌ها و ادوات غیرمجاز حفاری توقیف شده را بیش از 326 مورد در سال 95 عنوان کرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.