سرویس: تولیدی 10:07 - یکشنبه 10 فروردین 1399

گفتگو با رزمنده جانباز؛

رفتار جانبازان باید حاوی ارزش های انقلاب باشد/ کاهلی برای خلق انتخابات باشکوه، خیانت به نظام است

محمود براتی گفت: اگر فردی بتواند در انتخابات و حفظ ارزش های اسلامی حرکتی داشته باشد و کاهلی کند، به انقلاب خیانت کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، جانباز، با لبخند زخم خویش، خاطرات خفته حضرت عباس(س) را در کربلا بیدار می کند و چه فرخنده است روزی به نام فداکارانی با زخم هایی به رنگ شهادت.

پیدا کردن دلاوری های آنها سخت نیست زیرا آرامش در زندگی را با رشادت رزمندگانی به یاد می آوریم که در مرحله آخر پرواز به ابدیت درخواست رساندن سلام مخصوص به امامشان را داشتند. یاد کردن از آنهایی که زخم جراحت برایشان لبخندی از جانب حق بود، وظیفه ای سنگین بر دوش نسل سومی های انقلاب است که گفته های پر از احساس آنها را به نگارش درمی آورند.

در این میان قرار مصاحبه را با رزمنده جانبازی گذاشتیم که سادگی در کلام و بی ریایی در رفتارش جای خالی برگه خاطرات دفاع دفتر ما را رنگ عشق و ایثار می بخشید.

محمود براتی در ابتدای گفتگو ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به درخواست خبرنگار اصفهان شرق بیوگرافی مختصری از خود گفت: محمود براتی متولد ۱۳۴۵هستم . بعد از پایان تحصیلات سوم راهنمایی در سن۱۶ سالگی در تیر ماه ۱۳۶۱ به جبهه اعزام شدم و آغاز حضور من در جبهه با شرکت در عملیات رمضان بود، عملیاتی که آغاز گر خاطرات دفاع مقدس بود و خداوند توفیق آن را داد تا در دانشگاهی که حضرت امام فرمودند، رزمنده باشیم. پایان حضورم در جبهه با پایان جنگ همراه شد.

*شما از جانبازان دفاع مقدس هستید اگر می شود برایمان از دوران مجروحیت خود بگویید؟

محمود براتی مکث کرد، انگار برای او که فداکاری و مخلص بودن دوران جنگ را چشیده بود کمی مشکل به نظر می رسید از قرارش با خدا بگوید و آن را از سنگینی در جوابش به خوبی می شد فهمید.

وی گفت: ۹ بارمجروح شدم و هر بار که برای مداوا بستری می شدم برایم دوری از جبهه سخت و طاقت فرسا بود. اولین جراحتم سال ۶۱ در عملیات محرم بود، پایم را کچ گرفتند و بعد از باز کردن گچ پایم طاقت ماندن نداشتم و منتظر طی کردن جلسات فزیو تراپی هم ننشستم. با پوتین نمی توانستم راه بروم ، یادم می آید کفش کتانی گرفتم و به سختی روانه میدان دفاع شدم. دفعات  بعدی از ناحیه دست، سر و شکم مجروح شدم و هنوز عوض کردن پانسمان زخمم در هر روزیادآور آن روزها ی رشادت همرزمانم است.

*جانبازی از کلام شما چطور معنا می شود و به نظر شما جانبازان باید به چه نحو الگو برداری خوبی از حضرت عباس(ع) داشته باشند؟

جانبازان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای فدا کردن خود به صحنه دفاع مقدس قدم نهادند ولی مشیت الهی به گونه ای رقم خورد که بخشی از بدن خود که هدیه الهی بود را برای خدا نثار کنند و به درجه جانبازی نائل شوند. حضرت عباس(ع) به همه ما آموختند که با تبعیت از ولی امر زمان خود برای رضای خدا حرکت کنیم و تا پای جان برای سربلندی اسلام بایستیم. قطعا یک جوان با هزار آرزو در دهه شصت به میادین جنگ رفت تا امروز شاهد امنیت در کشورش باشد و قطعا نام گذاری روز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) به نام جانبازان، جایگاه جانبازی را ارتقاء می دهد.

*وظیفه جانبازان در برابر هجمه های بیگانگان در بین جوانان چیست؟

جانبازان کم تر از یک سانتی متر با شهادت فاصله داشتند و حتی برخی جلوتر از شهیدان حرکت کردند ولی به دلیل رسالتی که امروز باید اجرا کنند. خداوند جانبازان را با نشانه و علامت نگه داشته است تا راهنمای جامعه باشند و نگذارند اهداف انقلاب منحرف شود. رسالت جانباز این است که ارزش هایی که با چشم خود دیده و حفظ کرده است را با زبان خود بازگو کند. قطعا یک جانباز باید با حرکت و رفتار خودش الگوی همه جوانان بوده و هر رفتارش حاوی ارزش های انقلاب باشد تا زمانی که نسل چهارم و پنجم انقلاب جانباز را مشاهده می کنند، مصداق واقعی ایثارگر و رزمنده را ببینند و اگر جانبازان خلاف ارزش ها حرکت کنند، خیانت بسیاری به انقلاب کرده اند.

*برخی افراد جوانان انقلابی را تندرو می خوانند و برچسب تندروی بر آنها می چسبانند، به نظر شما در برابر این گفته سودجویان جامعه باید چه گفت؟

افراطی کسی است که باعث تنزل انقلاب شوند ولی باید این نکته را یادآور شد که افرادی که عاشقانه و مخلصانه برای خدا و انقلاب حرکت کرده اند و اکنون روحیه استکبار ستیزی و ولایتمداری را در خود تقویت کرده اند، افراطی نبوده و انقلابی بودنشان برای همه ما افتخار است. انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است و باید رزمندگان، ایثارگران و جانبازانی که خدا افتخار ایثار را نصیبشان کرده به گونه ای حرکت کنند که انقلابی بمانند و برای تحقق آرمان های انقلاب و ولایت فقیه تلاش کنند.

*به نظر شما تفکر بسیجی باید به چه نحوی در افراد محقق شود تا فعالیت آنها را برای اسلام و انقلاب مفید سازد؟

امروزه پاسداری کردن و پاسدار بودن یک ارزش است که قطعا سختی های خاص خود را دارد ولی نکته ای که باید همه عزیزان به ان توجه داشته باشند، حفظ روحیه و تفکر بسیجی است. پاسداران جامعه باید روی روحیه بسیجی و انقلابی خودشان پافشاری کنند و بدانند که شغل پاسداری فقط در بروکراسی اداری خلاصه نخواهد شد بلکه سپاه بازوی توانمند و سترگ نظام اسلامی است.

*شهدای مدافع حرم امروز نمونه کامل ایثارگری در بین نسل سومی های انقلاب هستند ولیکن برخی از مردم جامعه آگاهی کامل با رشادت های این عزیزان ندارند، به نظر شما وظیفه مسئولان در این رابطه چیست؟

هدف رزمندگان دفاع مقدس برای دفاع کشور ملموس بود زیرا همه مردم نبود امنیت را حس می کردند و ترس و ناامنی در چشم فرزندان دیده می شد ولی امروز برخی مردم حتی نمی دانند که اگر مدافعان حرم عزیز نبودند، امروز باید در داخل کشور با داعش می جنگیدیم. امنیت امروز جامعه مدیون حضور شهدای مدافع حرم در سوریه است چرا که این عزیزان از همه چیز به خاطر دفاع از حریم اسلام گذشتند و امروز صبر و مقاومت خانواده های مدافع حرم مثال زدنی است. مسئولان باید لزوم حضور مدافعان حرم در سوریه را بین همه مردم توضیح دهند.

*سخن پایانی شما در رابطه با انتخابات چیست؟

جانبازان که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و مدعیان انقلاب و ولایت فقیه هستند باید با حرکت خود در زمینه انتخابات بتوانند مردم را به حضور باشکوه دعوت کنند زیرا این حضور، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است. اگر فردی بتواند در انتخابات و حفظ ارزش های اسلامی حرکتی داشته باشد و کاهلی کند، به انقلاب خیانت کرده است.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.