سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:15 - جمعه 02 اسفند 1392

نماز جمعه نصرآباد جرقویه سفلی:

اجازه ندهیم احکام اسلامی مورد تعدی قرار بگیرد

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ای مسئولان و ای خط امامی ها پاسخ مناسبی به اقدام روزنامه ی داخلی مبنی بر زیر سوال بردن لایحه قصاص بدهید.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، توجه کافی به بیانات رهبر معظم در تدوین نقشه ی راه کشور را لازم و ضروری دانسته و افزود: بیانات رهبر در جمع مردم غیور آذربایجان خصوصا تبریز نکات اساسی را در بر داشت. آقا فرمودند، کلید حل مشکلات کشور در داخل است نه اینکه حل این مسائل بسته به حل هسته ای باشد و نباید راه حل مشکلات را به مسائل مذاکرات بین المللی گره زد و علاج بر تکیه بر اراده ی ملی و داخلی است.

وی به جنگ اقتصادی در جهان اشاره و مسئولین را به حرکت پشت سر رهبری فرا خواند و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه از تمام ظرفیت ها در کشور استفاده فعال کنیم. حال برای اینکه این نقشه (اقتصاد مقاومتی ) در کشور محقق شود می بایست تمام مسئولین در هر 3 قوه متعهد و برنامه های جامعی ارائه دهند و در ارائه دادن این الگو باید به سبک زندگی و دستورات دینی پایبند باشند.

حجت الاسلام فرهنگ در ادامه به قسمت دیگر از بیانات رهبر اشاره و اظهار داشت: به مذاکرات خوشبین نیستم و اگر مساله ی هسته ای حل شود آمریکا بازی دیگری را به روی میز می گذارد. عده ای سعی نکنند چهره ی آمریکا را آرایش کنند و بدی های آمریکا را مخفی نگه دارند بلکه پشت چهره ی آمریکا ظلم موج می زند پس مسئولین به جای حل مشکلات مردم به دست غربی ها به فکر حل این مشکلات با تدبیر و توانمندی های داخلی باشند.

امام جمعه به اقدام روزنامه ی داخلی مبنی بر زیر سوال بردن لایحه قصاص تصریح نمود: ای مسئولان، ای خط امامی ها، ای کسانی که سنگ امام را به سینه می زنید اجازه ندهید احکام ضروری اسلام به راحتی مورد تعدی قرار بگیرد.

وی با توجه به نزدیکی با ایام شهادت حضرت زهرا و پرسش مردم مبنی بر برگزاری مراسمات عقد و عروسی و ابهام در جهت محدوده ایام فاطمیه افزود: آیت الله مکارم شیرازی در این رابطه می فرمایند: 3روز 13،14، 15 جمادی الاول مصادف با 24،25، 26 اسفند و 3 روز 1،2،3 جمادی الثانی که همزمان با 12، 13،14 فروردین 93  به ایام فاطمیه اختصاص دارد و در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی با رعایت موازین شرعی اشکال ندارد.

حجت الاسلام فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به روایتی از امام علی(ع) بیان نمود: خدا رحمت کند کسی را که نفس خود را با ابزار تقوا در اختیار بگیرد. با بررسی گناهان آخر الزمان می توان گفت ظلم از گناهان بزرگی است که در آخر زمان انجام می گیرد و در این میان برخی ظلم انجام داده و متاسفانه به ظلمی که می کنند افتخار دارند.

وی در ادامه ی بیانات خود به تعاریفی از ظلم اشاره و افزود: اگر چیزی را در جایی که غیر از خودش است قرار دهیم این ظلم است و در شرع اگر انسان از دستورات الهی تعدی کند مرتکب ظلم شده است. لذا توجه به آثار بد ظلم ما را نسبت به این گناه مصون خواهد داشت.
خطیب نماز جمعه شهر نصرآباد با توجه به آثار ظلم اظهار داشت: از آثار ظلم می توان به محروم ماندن از هدایت خداوند نام برد و اثر دیگر آن تهدیدی در برابر ایمان فرد و پایمال شدن حق می باشد. در تقسیم بندی های صورت گرفته ظلم بر 3 قسمت از جمله پ( ظلم به خدا، ظلم به خودمان و ظلم به مخلوقات خدا ) تقسیم شده است.

امام جمعه در خطبه های این هفته به تشریح قسم اول ظلم به خدا پرداخته و افزود: رعایت نکردن دستورات خدا نسبت به خودش در قالب فروع و اصول دین ظلم به خداوند است زیرا ما مخلوق خداوند و تابع عمل به دستورات خدا هستیم، بارزترین ظلم به خداوند شریک قائل شدن برای خداوند است و انواع شرک را در آیات(73 مائده ،106 یوسف، 110 کهف ) می توان نام برد.

وی مصادیق دیگر شرک به خدا را کفران نعمت های الهی و پیروی نکردن از ائمه اطهار نام برد و در این راستا فرمود: باتوجه به ایات 113 سوره نمل و 57 سوره کهف تکذیب اهل بیت از مصادیق بزرگ ظلم به خداوند است و در بررسی دیگر مصادیق ظلم به خدا انجام ندادن واجبات الهی و مرتکب شدن گناهان را میتوان نانم برد.

امام جمعه در پایان خطبه ها به ریشه های اصلی ظلم به خداوند اشاره و خاطر نشان کرد: ریشه ی اصلی ظلم به خداوند نشناختن خداوند و ضعف عقیده می باشد و ریشه ی دوم تقویت معاد و قیامت است تا سراغ گناه نرویم .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.