سرویس: فرهنگ و هنر 18:00 - شنبه 09 اردیبهشت 1396

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان

استقبال از طرح «بفرمایید دوچرخه» در هفته نکوداشت اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح ‘بفرمایید دوچرخه’ در هفته نکوداشت اصفهان مورد استقبال 70 درصدی فروشگاه های عرضه دوچرخه قرار گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا صلواتی افزود: طرح ‘بفرمایید دوچرخه’ برای نخستین بار در کشور در اصفهان و با هدف استفاده و دسترسی آسان شهروندان از دوچرخه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و بانک رسالت اصفهان اجرا می‌شود، افزود: حدود 50 فروشگاه اصلی شهر (که آدرس و نام فروشگاه‌ها اعلام شده است) با تسهیلات و تخفیف‌های ویژه دوچرخه مدنظر را به شهروندان عرضه می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های شهروندان خرید دوچرخه است که با اجرای طرح ‘بفرمایید دوچرخه’، دوچرخه و پاکروی مدنظر خود را با تسهیلات ویژه می‌توانند خریداری کنند.
صلواتی افزود: همچنین شرایط و تسهیلات فروشگاه‌ها به زودی به شهروندان اعلام می‌شود که این فرصت مناسبی برای خرید دوچرخه، دوچرخه‌های معمولی، اسکوتر برقی و انواع پاکرو است.

وی، آغاز به کار طرح ‘بفرمایید دوچرخه’ را در هفته نکوداشت اصفهان اعلام کرد و گفت: این طرح فرصت مناسبی برای خرید دوچرخه مورد نظر شهروندان است، همچنین خوشبختانه شاهد استقبال خوب اصناف و فروشگاه‌های دوچرخه از این طرح در اصفهان بودیم و حدود 70 درصد فروشگاه‌های دوچرخه از این طرح استقبال کردند.

صلواتی به مزیت اجرای طرح ‘بفرمایید دوچرخه’ اشاره کرد و گفت: شهروندان هنگام خرید دوچرخه، هم تخفیف خرید دوچرخه را دریافت کرده و هم به صورت اقساط قرض الحسنه تا سقف یکسال و بیشتر دوچرخه خریداری می‌کنند که در شهر اصفهان و سراسر کشور چنین شرایطی وجود نداشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان هدف از اجرای طرح‌هایی با عنوان دوچرخه را، تبدیل اصفهان به شهر دوچرخه‌ها دانست و گفت: از آن جایی که اصفهان در گذشته‌های دور شهر دوچرخه‌ها نامگذاری شده بود هم اکنون اگر بخواهیم دوباره اصفهان را به شهر دوچرخه‌ها بدل کنیم باید با قرار دادن دوچرخه در اختیار شهروندان، مسیرها و زیر ساخت‌های دوچرخه و بستری برای فرهنگ سازی به وجود بیاوریم تا بتوانیم سهم سفر با دوچرخه را در شهر اصفهان افزایش بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های دیگری نیز در پویش مردمی ترافیک اجرا می‌شود که همه این‌ها بدلیل مهیا ساختن شرایط دسترسی آسان شهروندان به استفاده از دوچرخه و دوچرخه‌های برقی و پاکرو است.

مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان نیز درباره رویکرد فعالیت‌های پویش در زمینه بسترسازی برای توسعه فرهنگ دوچرخه ‌سواری گفت: پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با رویکرد ایجاد زمینه مشارکت مردمی برای توسعه فرهنگ دوچرخه‌ سواری فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

سعید ساکت افزود: حرکت‌های فرهنگ ‌ساز نیاز به بسترسازی نیز دارد و این موضوع دسترسی مردم را به دوچرخه تسهیل می‌ کند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری علاوه بر کمک به ارتقا سلامتی شهروندان، کاهش استفاده از وسائل حمل و نقل موتوری را به همراه دارد، گفت: نتیجه این رویکرد، کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوااست.

مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان افزود: اصفهان زمانی به شهر دوچرخه‌ها مشهور بوده اما در سال‌های اخیر به دلیل گسترش زندگی صنعتی از این عنوان دور شده است که لزوم بازگشت به این عنوان احساس می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ای که برای دست‌یابی به این هدف در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا اجرای طرح ‘بفرمایید دوچرخه’ را می‌توان به عنوان یکی از همین فعالیت‌های فرهنگ‌ ساز نام برد که با اجرای آن گامی مهم در جهت توسعه فرهنگ دوچرخه‌ سواری در میان شهروندان برداشته می‌شود.

هفته نکوداشت اصفهان، رخدادی مهم در عرصه بیان اهمیت فرهنگ و هنر در پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی است که از سوم اردیبهشت آغاز شده است و تا 9 همین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.