اصفهان شرق

عملکرد اقتصادی 4 ساله دولت یازدهم، ضعیف بوده است/واردات بی رویه عامل اصلی تعطیلی کارگاه ها

کدخبر: 131824
1396/02/09 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، حسن روحانی رییس جمهور کشورمان چه در تبلیغات انتخاباتی سال 92 خود و چه بعد از آن بارها اظهار کرده بود که برای “نجات اقتصاد” آمده است و وعده های 100 روزه برای حل مشکلات اقتصادی مردم داده بود، وعده هایی که این روزها نیز به تکرار آن پرداخته است، این موضوع در سال 92 در وهله اول جملات زیبا و امید دهنده ای برای ملت ایران بود، موضوعی که حالا دیگر برای مردم رنگ باخته است، چرا که به گفته بسیاری از همین مردم شرایط معیشتی و اقتصادیشان بهتر نشده که هیچ، بدتر هم شده، این مسئله بارها از سوی اقتصاددانان کشورمان و همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس که نمایندگان مردم هستند تأیید شده است.

عملکرد اقتصادی 4ساله دولت یازدهم، ضعیف بوده است

از این رو «حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عملکرد  اقتصادی دولت یازدهم در از سال 92 تاکنون، گفت: گرچه به نظر می رسد که این دولت در کنترل تورم و نوسانات قیمت ارز عملکرد خوبی داشته است، اما آنچه که در مسئله معیشت مردم شاهد هستیم چیز دیگری است.

وی اظهار کرد: عملکرد دولت در اوضاع و احوال معیشتی و همچنین درآمد مردم مناسب نبوده، به طوری که اگر وضعیت کنونی آنان نسبت به قبل از سال 92 مقایسه شود، متوجه می شویم که وضعیت اقتصادی مردم، افت بسیار جدی داشته است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی افزود: بنابراین در مجموع اگر بخواهیم بررسی کنیم عملکرد اقتصادی دولت یازدهم ضعیف بوده است.

واردات بی رویه دولت، عامل اصلی تعطیلی کارگاه ها

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی در ادامه با گلایه مندی از وضع واردات بی رویه در کشور، عنوان کرد: متأسفانه واردات در در کشور روز به روز افزایش پیدا کرده است، آن هم با وجود آن که رهبر انقلاب تأکید بر آن دارند که جلوی واردات بی رویه گرفته شود.

وی تصریح کرد: بخش عمده ای از واردات را کالاهایی که در داخل کشور تولید شده و مشابه داخلی دارند تشکیل می دهد و ما هر روز شاهد افزایش واردات آن هم واردات کالاهایی که در حقیقت مورد نیاز روز مردم نیست هستیم، کالاهایی که ضرورتی برای ورود آن ها در کشور دیده نمی شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید کردند که دولت باید استفاده از کالاهایی را که مشابه داخلی در کشور دارد بر خود حرام کند، گفت: هستند کالاهایی که با کیفیت بالاتری نسبت به مشابه خارجی آن در کشور تولید می شود اما ما در عمل شاهد هستیم که مسیر اقتصادی به گونه ای دیگر پیش رفته است و تولیدکنندگان به علت وارادات بی رویه کارگاه هایشان تعطیل شده و یا با ظرفیت بسیار پایینی به تولید خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/راه دانا