سرویس: غیر تولیدی 13:06 - جمعه 08 اردیبهشت 1396

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور

نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش تعداد داوطلبان آزمون‌های سراسری و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها در سال 96 خبرداد.

به گزارش اصفهان شرق، ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد سال 96 در محل دانشگاه تبریز  اظهار کرد: در سال جاری 878 هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد و 49 درصد داوطلبان زن و 51 درصد مرد هستند.

وی اضافه کرد: متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد در 132 رشته امتحانی، در  68 شهرستان و 185 حوزه امتحانی طی روزهای 7 و 8 اردیبهشت به رقابت می‌پردازند.
وی با با بیان اینکه نتیجه اولیه آزمون نیمه دوم خرداد ماه اعلام می‌شود، گفت: با توجه به تجمیع آزمون‌های ارشد دانشگاه‌های آزاد و دولتی پیش بینی ظرفیت پذیرش 170 تا 180 هزار نفری برای اقدام از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و ظرفیت 150 هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی داریم و نتایج نهایی در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع 878 هزار و 387 داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که این آمار در مقایسه با تعداد ثبت نام کنندگان سال گذشته که 761هزار و 116 بود، بیش از 13 درصد افزایش یافته است. علت اصلی این افزایش تجمیع آزمون‌ دانشگاه‌های دولتی و آزاد است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان آزمون سراسری و آزمون دکتری دانشگاه‌ها نیز در سال جاری افزایش یافته که با توجه به تجمیع آزمون ورودی دانشگاه آزاد اسلامی با سنجش، افزایش داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها منطقی به نظر می‌رسد ولی در خصوص آزمون سراسری این مسئله قابل تحلیل است.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سیاست وزارت علوم توسعه رشته‌های بین رشته‌ای و فرارشته‌ای است،گفت: آمار داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد96،  878 هزار و 387 نفر است ولی چون در این دوره  آزمون، در حدود 68 رشته بین رشته‌ای  وجود دارد و برخی از  افراد متقاضی شرکت در دو رشته هستند،  آمار متقاضی رشته‌ها، بیش از 950 هزار نفر است.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.