سرویس: اجتماعی 17:00 - پنجشنبه 07 اردیبهشت 1396

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان

پرکردن چاه‌های حریمی و غیرمجاز در حوضه زاینده‌رود/ خواهان اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب هستیم

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به مصوبات شورای عالی آب گفت: یکی از مصوبات این طرح پر کردن چاه‌های حریمی و غیرمجاز است تا از برداشت‌های بی‌رویه در بالا دست جلوگیری شود.

به گزاررش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی‌لارگانی  با اشاره به طرح 9 ماده‌ای شورای عالی آب اظهار داشت: مصوبه 9 ماده‌ای توسط شورای عالی آب به تصویب رسیده است که یکی از مصوبات این طرح پر کردن چاه‌های حریمی و غیرمجاز است تا از برداشت‌های بی‌رویه در بالا دست و پروژه‌هایی که به تازگی شروع به کار کرده و پیشرفتی نداشتند، جلوگیری شود.

وی به طرح‌های توسعه آبی غیرمجاز اشاره کرد و افزود: بعد از تعطیلات نوروز بازدیدی از حوضه آبریز زاینده رود در بالا دست داشتیم که در آن بازدید متوجه شدیم که برداشت‌های بسیار زیادی (بیش از 32 طرح جدید) به صورت شبانه روزی انجام دادند و ایستگاه‌های پمپاژ احداث کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به برگزاری نشستی در سد زاینده رود، ادامه داد: پس از آن قرار شد نشستی با استاندار داشته باشیم که چند روز گذشته این نشست با حضور اکثریت مجمع نمایندگان برگزار و قرار شد نمایندگان جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور پیرامون مسائل آب و برداشت‌های غیر مجاز و بی‌رویه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که برای جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز در بالا دست چه اقداماتی صورت گرفته است؟ بیان کرد: ما خواهان اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب هستیم که اگر این مصوبات اجرایی شود به صورت قانونی از برداشت‌های غیر مجاز جلوگیری می‌شود اما اگر مصوبات اجرایی نشود مشکلاتی در این حوزه به وجود می‌آید.

موسوی لارگانی گفت: فکر می‌کنم در خصوص برداشت‌های غیرمجاز در استان بالا دست باید به صورت جدی و حاکمیتی برخورد کرد تا از برداشت‌های بی رویه جلوگیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به امضا تفاهمنامه بین استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه درباره جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز بوده که هر دو استاندار از برداشت‌های بی رویه در دو استان جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: قرار است برای برداشت‌های مجاز از حوضه زاینده رود سیستم هوشمند اندازه گیری نصب کنند تا حد مجازی از آب که در اختیار آن‌ها قرار گرفته از حوضه زاینده رود برداشت کنند و نه بیشتر.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.