سرویس: اخبار شهرستان 13:32 - پنجشنبه 07 اردیبهشت 1396

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

برق ۵ هزار مگاواتی از نیروگاه‌های خورشیدی در برنامه ششم قابل دستیابی است

چیت چیان گفت: رسیدن به 5 هزار مگاوات برق در طول برنامه ششم توسعه، کاملا قابل دستیابی است به گونه ای که در آینده شاهد بهره برداری از نیروگاهی بیش از 30 مگاوات خواهیم بود.

به گزارش اصفهان شرق، وزیر نیرو صبح امروز در حاشیه افتتاح بزرگترین نیروگاه 10 مگاواتی کشور که در شرق اصفهان واقع شده است، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروگاه های خورشیدی ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود، گفت: رسیدن به 5 هزار مگاوات در طول برنامه ششم توسعه، کاملا قابل دستیابی است به گونه ای که در آینده شاهد بهره برداری از نیروگاهی بیش از 30 مگاوات خواهیم بود.

حمید چیت‌چیان اظهار کرد: این امکان را به سرمایه گذاران خواهیم داد که می توانند با توجه به توانایی خود، در ساخت نیروگاه های خورشیدی وارد شده و تولید خوبی داشته باشند زیرا در ابتدای راه هستیم و باید گسترش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی یکی از شیوه های موثر تولید برق را انرژی های تجدید پذیر عنوان کرد و افزود: با گسترش نیروگاه خورشیدی و وارد شدن برق از این نیروگاه ها به مدار، اگر زمانی به هر دلیلی انتقال گاز دچار مشکل شد، منطقه بدون برق نخواهد ماند.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرد، گفت: قطعا سرمایه گذاری برای تولید انرژی در داخل یکی دیگر از جنبه های اقتصاد مقاومتی است و هدف این است که اقتصاد را مردمی کرد و این در حالی است که در ابتدای دولت یازدهم فقط سه تولید کننده برق تجدید بپذیر داشتیم و هم اکنون تعداد تولید کنندگان این انرژی در سراسر کشور به 490 تولید کننده رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ایران خانواده های بسیاری در روی پشت بام خانه خود نیز اقدام به راه اندازی پنل خورشیدی کرده اند، خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی تجدید پذیر در منازل و همچنین نیروگاه ها، ظرفیت خوبی برای کشور فراهم می آورد.

چیت چیان اذعان کرد: 30 درصد از تجهیزات نیروگاه خورشیدی جرقویه اصفهان، ساخت داخل است و اطمینان داریم که طی یکی دو سال آینده صددرصد تجهیزات در داخل ایجاد خواهد شد و همچنین طبق آنچه مقرر شد، اگر تولید کنندگان از تجهیزات داخلی استفاده کنند تا 30 درصد قیمت بالاتری برای برق تولیدی دریافت می کنند.

انتهای پیام/ علی دهقانی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.