اصفهان شرق

لزوم اشتغال نیمی از نیروهای بومی شرق اصفهان در پروژه های سرمایه گذاری منطقه ای

کدخبر: 131689
1396/02/07 در ساعت 10:03

به گزارش اصفهان شرق، استاندار اصفهان صبح امروز در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی کشور با اشاره به اینکه علی رغم محدودیت های مالی بسیار، در سه سال گذشته شاهد فعالیت های وسیعی در استان اصفهان بوده ایم، گفت: نام اصفهان در رده تخصیص اعتبارات یک استان مانده به آخر است ولی تا کنون اصفهان را به عنوان استان برخودار در کشور عنوان کرده اند در حالی که محدودیت های مالی بسیاری را شاهد هستیم.

رسول زرگر پور اظهار کرد: ظرفیت های بالقوه وسیعی در استان اصفهان وجود دارد که بخش وسیعی از آن به بالفعل تبدیل شده است و طی این سه سال از دولت یازدهم، 12 هزار و 700 پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری با اعتباری حدود 105 هزار میلیارد ریال افتتاح شده و حدود 50 درصد از آن بخش خصوصی و 28 درصد بخش شهرداری و حدود 22 درصد مربوط به بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه کویر ظرفیت خوبی برای تولید انرژی تجدید پذیر دارد، افزود: در کشور ما 20 درصد خاک کویری موجود است و اصفهان از 30 درصد کویر برخوردار است به نحوی که با تابش مستقیم خورشید در کویر، بُعد سرمایه گذاری خورشیدی در این مناطق مهیا شد به نحوی که بسیای از سرمایه گذاران برای بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی به این مناطق آمده اند.

استاندار اصفهان از جذب 3 میلیارد و نیم یورو برای جذب سرمایه گذار خارجی در استان خبر داد و تصریح کرد: 10 درصد برنامه های دولت در استان اصفهان محقق شد و امروزه شاهد ثبت سه پروژه خورشیدی در این استان بوده ایم.

فرماندار اصفهان نیز در این مراسم، افتتاح از پروژه های سرمایه گذاری در شرق اصفهان را نمونه ای از اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: شهرستان اصفهان و به ویژه شش بخش شرقی آن، دارای محرومیت‌های بسیاری هست که با پیگیری‌های لازم برنامه‌های زیادی برای رفع محرومیت منطقه صورت گرفته ولی نیاز است تا سرمایه گذاری های دیگری نیز در این منطقه دنبال شود.

احمد رضوانی ضمن تشکر از بازگشایی آب برای کشت کشاورزان، افزود: شرق اصفهان نیاز به حمایت بیشتر دارد تا کشاورزان این منطقه بتوانند از آب بهترین بهره را برای کشاورزی ببرند.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی