سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 11:44 - پنجشنبه 07 اردیبهشت 1396

مدیرکل راه وشهرسازی استان

تا پایان شهریور قطعه اول آزادراه شرق اصفهان به بهره برداری می رسد

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان از بهره برداری قطعه اول آزاد راه شرق اصفهان حد فاصل آزاد راه اصفهان – نطنز تا آزاد راه اصفهان – اردستان تا پایان شهریور امسال خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الله غلامی افزود: قطعه اول این مسیر بطول 30 کیلومتر با پیشرفت قابل ملاحظه ای در حال انجام است و تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: قطعه دوم آن تا جاده اصفهان – نایین بطول 33 کیلومتر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان نایین با40هزار نفر جمعیت در140کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

وی که همراه با استاندار از طرح آزاد راه شرق اصفهان بازدید می کرد، ادامه داد: قطعه سوم این آزاد راه نیز تا سه راهی مبارکه بطول 30 کیلومتر درحال انتخاب سرمایه گذار است که پس از عقد قرارداد با سرمایه گذار کار اجرای آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان درخصوص آزاد راه غرب اصفهان نیز گفت: طول این آزاد راه 110 کیلومتر است که80 کیلومتر آن درحال حاضر زیر بار ترافیک رفته است و 15 کیلومتر آن تا پایان ماه جاری ( اردیبهشت ) به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: 15 کیلومتر باقی مانده این آزاد راه نیز برای اتصال به جاده اصفهان – شیراز در حال تکمیل است.

آزاد راه غرب اصفهان از مسیر دلیجان – اصفهان آغاز و به میدان کرکوند در شهرستان مبارکه (در فاصله 60 کیلومتری اصفهان) متصل می شود.
استاندار اصفهان نیز در این بازدید به تاثیر آزاد راه شرق اصفهان در کاهش آلاینده ها و تصادفات اشاره کرد و گفت: این طرح روی ریل اجرا قرار گرفته و با سرعت در حال انجام است.

رسول زرگرپور افزود: بابهره برداری از این طرح 80 هزار تردد وسیله نقلیه در طول شبانه روز از اصفهان به این آزاد راه منتقل می شود.

وی تصریح کرد: آزادراه شرق و غرب اصفهان به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب از جمله پروژه های حیاتی و مهم استان است و معضلات ترافیکی شهر اصفهان را برطرف خواهد کرد.

شهرستانهای نطنز و اردستان به ترتیب در فواصل 125 و 118کیلومتری شمال اصفهان قرار دارند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.