سرویس: اخبار شهرستان 23:13 - چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396

با حضور وزیر نیرو؛

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شرق اصفهان به بهره برداری می رسد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی کشور فردا با حضور وزیر نیرو در منطقه جرقویه سفلی واقع در شرق اصفهان افتتاح می شود.

بخشدار جرقویه سفلی در گفتگو با اصفهان شرق از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر بعنوان اولین نیروگاه مجهز به ردیاب خورشیدی در استان اصفهان خبر داد و گفت: فردا با حضور حمید چیت چیان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با تجهیزات پیشرفته و فناوری روز دنیا در منطقه صنعتی جرقویه سفلی از توابع شرق اصفهان به بهره برداری می رسد.

حسن جعفری هرندی اظهار کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت 20 هکتار و با هزینه 60 میلیارد تومان توسط دو شرکت یونانی انگلیسی و همچنین شرکت قدیر در فاصله زمانی شش ماه احداث شد و در ساخت آن از 38 هزار پنل خورشیدی و سیستم های ردیابی خورشیدی به صورت  تک مرحله ای استفاده شده است.

وی افزود: با افتتاح این نیروگاه، برق با دو کیلومتر تیرگذاری به پست 63 کیلو واتی جرقویه متصل و فردا برق وارد مدار می شود.

بخشدار جرقویه سفلی با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه خورشیدی در شرق اصفهان بنا به شرایط مطلوب این منطقه، طرحی ایده آل به شمار می آید، تاکید کرد: استان اصفهان از موقعیت خوبی برای بهره برداری از انرژی خورشیدی برخوردار است و شرق اصفهان با توجه به اینکه 320 روز سال از تابش خورشید و زمین های وسیع برخوردار است، محلی مناسب برای احداث نیروگاه به شمار می رود.

وی استفاده از نیروهای بومی منطقه، مصالح مورد نیاز در ساخت نیروگاه و محیط زیستی سالم را از فواید احداث نیروگاه های خورشیدی در مناطق شرق اصفهان عنوان کرد.

انتهای پیام/ شجاعی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.