سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:00 - چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396

به منظور جلوگیری از تحلیل حافظه؛

مغزتان را با این 6 راه فول شارژ کنید!

در این مطلب قصد داریم با راهکارهایی که در اختیارتان می‌گذاریم شما را با تقویت کننده‌های مغز آشنا کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، همه ما دوست داریم حافظه قوی با حضور ذهن بالایی داشته باشیم .گاهی اوقات که چیزهای ساده‌ای مثل نام یا شماره تلفن کسی را فراموش می‌کنیم به این فکر می‌کنیم که دچار فراموشی شده‌ایم و این باعث نگرانی بیش از حد ما نسبت به مسئله تحلیل حافظه‌مان می‌شود.

در ادامه قصد داریم با راهکارهایی که در اختیارتان می‌گذاریم شما را با تقویت کننده‌های مغز آشنا کنیم.
1.تمرکز بر روی چندین عمل در روز
سعی کنید در طول روز کار های مختلف را باهم انجام دهید و بر روی هر کدام تمرکز داشته باشید این کار باعث می شود که حافظه شما آمدگی زیادی برای انجام کار ها و ثبت کردن امور در طول روز داشته باشد.
2.کاهش استرس
استرس می تواند بر روی حافظه تاثیرات سوء داشته باشد و بر روی تمرکز، ذخیره و بازیابی اطلاعات می تواند تاثیرات مضری داشته باشد زیرا اگر فردی استرس داشته باشد ضربان قلبش بالاتر می رود و قلب نیز ارتباط مستقیمی با مغز دارد که در صورت استرس داشتن می تواند کارایی مغز را پایین بیاورد.
3.تغذیه مناسب
اگر شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از پروتئین ها و امگا3 در غذاهای خود استفاده کنید می توانید عملکرد بهتر مغز را شاهد باشید  برای داشتن تغذیه مناسب نیز باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.
4.خواب کافی
خواب کافی مانند مسکنی است که که یم تواند بر ضربان قلب هم تاثیر مثبتی داشته باشد و در این صورت باعث بالا رفتن کارایی مغز می شود.
5.ورزش کردن
بهتر است به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا روید تا فرصتی باشد برای پیاده روی برای شما پیش آید؛هم چنین برای این که مغز و حافظه کارایی بیشتر و بهتاری داشته باشد بهتر است به مدت 20 دقیقه در طول روز در فضای آزاد پیاده روی کنید.
6.نوشیدن آب چغندر
 آب چغندر دارای نیترات می باشد که در بدن تبدیل به نیتریت می شود و باعث تسریع در جریان خون و اکسیژن رسانی بیشتر می شود.
تحقیقات نشان داده است که دیوانگان و افرادی که قدرت فهم کمی دارند، فاقد اکسیژن در منطقه خاصی از مغز هستند، نیترات می داند که کدام قسمت از بدن نیاز به جریان خون بیشتر و اکسیژن بالاتری دارد پس این نظریه ثابت شد که غذاهای غنی از نیترات مانند: چغندر، کلم، کرفس و اسفناج می توانند قدرت فهم را افزایش دهند و باعث تقویت مغز و فکر شوند.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.