سرویس: اجتماعی 14:00 - چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396

شهردار اصفهان خبر داد

اجرای طرح «بفرمایید دوچرخه» در اصفهان/ مسیر احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان هموار می‌شود

شهردار اصفهان از آغاز اجرای طرح «بفرمایید دوچرخه» در اصفهان خبر داد و گفت: پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با رفع مشکلات مختلفی که در مسیر احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری وجود دارد، زمینه را برای خرید نه ‌تنها دوچرخه، بلکه دیگر پاک‌روها فراهم می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی‌نژاد در خصوص اجرای طرح «بفرمایید دوچرخه» برای نخستین بار در کشور، اظهار کرد: این روزها، با اراده جمعی مدیران، اصناف و مردم این شهر، در مسیری قدم می‌گذاریم که دوباره دوچرخه‌ها به شهر بازگردند و در جای جای این خطه تاریخی و کهن، جولان دهند.

وی افزود: به این ترتیب می‌توانیم امیدوار باشیم که نصف‌جهان، دوباره به عنوان شهر دوست‌دار دوچرخه نه تنها در سطح کشور، بلکه در جهان مطرح باشد؛ این عنوان از گذشته، به حق، به اصفهان تعلق داشته و این روزها با احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر، تلاش می‌کنیم که دوباره در مسیر احیای آن گام برداریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دوچرخه به عنوان سالم‌ترین، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله حمل و نقل شهری، امروز جای خود را در همه نقاط جهان باز کرده است، گفت: شهر اصفهان به عنوان شهری پیش‌رو و خلاق در حوزه‌های حمل و نقلی، این رویکرد را به عنوان تنها راه برای خروج از بحران آلودگی خود، برگزیده است.

وی ادامه داد: با نگاهی به گذشته دیار نصف جهان، به خوبی متوجه می‌شویم که مردم اصفهان از دیرباز به دلیل روحیه پرنشاط و البته زمین‌های مسطح و فضای شهری مناسب، طرفدار دوچرخه‌سواری بوده‌اند؛ این موضوع تا حدی است که گفته می‌شود سال‌ها پیش و حتی قبل از آنکه کشورهای اروپایی به فکر ایجاد مسیرهای دوچرخه بیفتند، در شهر اصفهان کیلومترها مسیر دوچرخه ایجاد شده بود.

جمالی‌نژاد با اشاره به لزوم احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان تأکید کرد: اکنون اصفهان به دلیل گسترش زندگی ماشینی، از بافت سنتی خود تا حدودی دور شده و زندگی شهری و سختی‌های آن، بر حمل و نقل شهری هم اثر گذاشته، بنابراین به نظر می‌رسد تنها راه رسیدن به یک راه‌حل صحیح در این زمینه، احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری است.

وی بیان داشت: پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با همراهی اصناف، این روزها در پی آن است که با رفع مشکلات مختلفی که در مسیر احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری وجود دارد، زمینه را برای خرید نه ‌تنها دوچرخه، بلکه دیگر پاکروها فراهم کند.

شهردار اصفهان در این زمینه از اجرای طرح «بفرمایید دوچرخه» برای نخستین بار در کشور و همزمان با آغاز هفته نکوداشت اصفهان خبر داد و یادآور شد: در این طرح مردم می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات ویژه صاحب دوچرخه یا پاک‌رو دلخواه شوند.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای طرح این است که همه اقشار جامعه، از جوان گرفته تا پیر و حتی آنهایی که به هر دلیلی، امکان خرید دوچرخه را ندارند، توانایی خرید آن را پیدا کنند.

جمالی نژاد با بیان اینکه شرایط شرکت در این طرح از سوی فروشگاه‌های همراه اعلام شده است، اذعان داشت: نظارت صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت، مشارکت بیش از 50 واحد صنفی، اقساط 3 تا 12 ماهه، تخفیف ویژه خرید نقدی، تنوع بی‌نظیر مطابق سلیقه مشتری از جمله ویژگی‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه در این طرح هدف این است که شهروندان با هر سطح امکان مالی بتوانند برای خرید یک دوچرخه مناسب برنامه‌ریزی کنند، متذکر شد: فروشگاه‌های همکار در طرح «بفرمایید دوچرخه» یک بسته جذاب از انواع پاک‌رو را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند تا دغدغه‌های اقتصادی مانعی برای آنها در راستای تحقق شعار «هوای اصفهان را داریم» نباشد.

شهردار اصفهان ابراز داشت: در قالب این طرح لیستی از بسته‌های تخفیف و تسهیلات به شهروندان ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند با بررسی مراجعه و بررسی دقیق خدمات ارائه شده بهترین الگوی خرید را انتخاب کنند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.