سرویس: اقتصادی 15:07 - سه شنبه 05 اردیبهشت 1396

در جلسه هیئت‌‌مدیره سازمان قطارشهری اصفهان مطرح شد

تکمیل هرچه سریعتر بخش‌های باقیمانده خط یک قطارشهری اصفهان/ مشکل تأمین مصالح برطرف شد

تکمیل هرچه سریعتر بخش‌های باقیمانده از خط یک قطارشهری اصفهان و برطرف شدن مشکل تأمین مصالح پروژه از مهمترین موارد مطرح شده در جلسه هیئت مدیره سازمان بود.

به گزارش اصفهان شرق، اعضای هیئت مدیره سازمان قطارشهری اصفهان و حومه با حضور در ایستگاه متروی سی و سه پل اصفهان، از آخرین وضعیت ساخت این ایستگاه بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور شهردار اصفهان، معاون عمرانی استاندار اصفهان، معاون مالی اداری شهرداری و سرپرست سازمان قطار شهری، معاون عمرانی شهرداری، مشاور عالی شهردار اصفهان و همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شد، آخرین وضعیت ساخت این ایستگاه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به تأمین مصالح پروژه و آخرین وضعیت ساخت آن گفت: خوشبختانه در حال حاضر مشکلی از بابت تأمین مصالح پروژه وجود ندارد و همه مصالح مورد نیاز آن به خوبی تأمین شده است.

محمدعلی طرفه استفاده از پیمانکاران توانمند را یکی از حسن‌های قطارشهری اصفهان برشمرد و ادامه داد: با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر نسبت به افزایش تعداد اکیپ‌های مستقر در پروژه اقدامات لازم صورت گیرد و بخش اندک باقیمانده از کار، به سرعت انجام شود.

تلاش‌های دو دهه اخیر مدیران شهری به نتیجه ختم می‌شود

شهردار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه روند ساخت قطارشهری اصفهان در حال حاضر سرعت خوبی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر عزم جدی برای تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده از خط یک قطارشهری اصفهان وجود دارد و با توجه به این موضوع، باید تعداد بیشتری از اکیپ‌های ساخت پروژه هرچه سریعتر در محل استقرار یابند.

مهدی جمالی‌نژاد به دغدغه شهروندان اصفهان برای تکمیل هرچه سریعتر خط یک قطارشهری اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع باعث شده که مدیریت شهری با اراده همگانی در این زمینه فعالیت کند.

وی افزود: سال‌هاست که مردم اصفهان نسبت به ساخت بخش‌های باقیمانده از خط یک قطارشهری اصفهان درخواست دارند و تلاش‌های بسیاری طی دهه‌های اخیر صورت گرفته تا این پروژه به پایان برسد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: امیدوار هستیم که با تلاش و عزم همگانی در این زمینه اتفاقات خوبی را شاهد باشیم و سازمان قطارشهری، پیمانکاران، مشاوران و ناظران وظیفه سنگینی را در این زمینه بر دوش دارند.

افزایش تعداد شیفت‌های کاری ساخت پروژه در ماه‌های باقیمانده

مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه افزایش تعداد شیفت‌های کاری و همچنین بازه زمانی شیفت‌ها باید به سرعت عملی شود، اظهار داشت: ایستگاه سی و سه پل اصفهان یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های خط یک به شمار می‌رود که در مطالعات انجام شده، مسافر زیادی از این ایستگاه استفاده خواهد کرد.

جواد شعرباف با بیان اینکه این ایستگاه از ایستگاه‌های ضروری و حیاتی به شمار می‌رود، ادامه داد: با توجه به این موضوع، لازم است که در مدت باقیمانده تا افتتاح ایستگاه‌های خط یک، فعالیت‌های مورد نیاز انجام شود و در این زمینه اقداماتی اساسی عملیاتی شود.

وی با اشاره به آخرین جزئیات ساخت پروژه اضافه کرد: قرار است که کل عملیات نازک‌کاری ایستگاه تا پیش از پایان خرداد امسال انجام شود و تلاش می‌کنیم که هرچه سریعتر زمینه افتتاح و بهره‌برداری از این ایستگاه را فراهم کنیم.

گفتنی است، با بهره‌برداری بخشی از خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 11 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا تختی از ساعت 7 صبح تا 15 هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

فاز اول و دوم خط یک متروی اصفهان که هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته، از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا، به ایستگاه تختی می‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.