سرویس: سیاسی » انتخابات 12:22 - دوشنبه 04 اردیبهشت 1396

با شروع رقابت های انتخاباتی؛

تلاش حامیان دولت برای تفرقه افکنی میان حامیان رئیسی و قالیباف

بازی های اختلاف افکن سخیفی از سوی رسانه های اصلاح طلب شروع شده و با ایجاد شایعات بی اساس و تقلیل اظهارات این دونامزد، سعی دارد تا حامیان قالیباف و رئیسی را به جان هم انداخته و خود نظاره گر جنگ درون جناحی اصولگرایان باشد.

به گزارش اصفهان شرق، با شروع رقابت های نفس گیر انتخابات ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در نقش حامی روحانی وارد معرکه شده است تا برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی یک نامزد پوششی که قصد ریاست جمهوری ندارد در رقابت ها حضور داشته باشد. موضوعی که به عقیده فعالین سیاسی توهین به شعور و رای مردم است.

اما به هر حال اصلاح طلبان با عبور از تمامی ارزش ها و آرمان های اصلاحات و قربانی کردن دموکراسی، تنها قصد پیروز کردن روحانی را در این مرحله دارند. هرچند نباید از نظر دور داشت در صورت اقبال افکار عمومی به جهانگیری ممکن است همین طیف به روحانی پاتک زده و وی را قربانی مطامع قدرت خود سازد.

در سوی دیگر رقابت جدی است. حضور دو نامزد قدر و دارای پایگاه رای، احتمال شکست روحانی را از گذشته پررنگ تر ساخته است. قالیباف و رئیسی دو نامزد اصولگرایی که هریک توانایی و قدرت رسیدن به ریاست جمهوری را دارند و در قامت نامزدهای واقعی و نه جعلی و پوششی ریاست جمهوری ظاهر شده اند.

از همان روزهای نخست ثبت نام قالیباف و رئیسی، جریان حامی دولت به صورت خزنده قصد دارد تا با ایجاد تفرقه و اختلاف میان پایگاه رای مشترک این دو نامزد، شکست را پیش از رای گیری به آنها تحمیل سازد.

بازی های اختلاف افکن سخیفی از سوی رسانه های اصلاح طلب شروع شده و با ایجاد شایعات بی اساس و تقلیل اظهارات این دونامزد، سعی دارد تا حامیان قالیباف و رئیسی را به جان هم انداخته و  خود نظاره گر جنگ درون جناحی اصولگرایان باشد.

با وجود آنکه قاطبه حامیان رئیسی و قالیباف تاکنون در این دام نیافتاده اند ولی برخی از افراد ناآگاه در شبکه های اجتماعی ناخواسته یا تعمدا در حال گرم کردن تنور اختلافات بی معنا علیه دو ستاد هستند.

از همین رو ایجاب می کند تا پیش از آنکه این اختلافات سطحی به مرحله سخت تری برسد،‌کنترل شود و ندای وحدت و تغییر وضع موجود به نفع هر یک از نامزدهای اصولگرا سر داده شود.

شاهد هستیم که در تحولات چندروزه انتخابات، برخی از اصولگرایان به ستاد آیت الله رئیسی برای کمک و هماهنگی ها بیشتر رجوع کرده اند که این اقدام از سوی اصلاح طلبان به عنوان پشت کردن اصولگرایان به قالیباف تفسیر شده است.

این درحالیست که تمامی این اقدامات در جهت انسجام بیشتر میان دو رقیب اصولگرای انتخابات صورت گرفته و چه رئیسی و چه قالیباف به این امر اذعان دارند که به جمع بندی های نهایی رقابت ها و نظرسنجی ها تمکین خواهند کرد و تنها هدف آنها تغییر ریل گذاری دستگاه اجرایی و تغییر وضع موجود مدیریتی است و  پس از مشخص شدن تمامی جوانب اجماع اصلی صورت خواهد گرفت.

همانگونه که میرکاظمی و باهنر عنوان کرده اند که اصولگرایان علاقمند هستند تا رئیسی و قالیباف تا لحظه آخر با یکدیگر رقابت کنند و این نشان از اوج مردمسالاری و احترام به آرای مختلف در میان اردوگاهی دارد که از سوی اصلاح طلبان به یک رایی متهم می شود.

ولی اصلاح طلبان و حامیان دولت که به هیچ چیز به غیر رسیدن به قدرت با هر وسیله ای نمی اندیشند، به بازی های سخیف و کثیف خود ادامه می دهند و حتی مرز وقاحت را تا جایی جابه جا کرده اند که نیروهایی به نام نیروهای سفید را به ستادهای رئیسی و قالیباف رهسپار کرده اند تا در لحظه مناسب به تفرقه افکنی بپردازند.

در یکی از موارد در جلسه آیت الله رئیسی با دانشجویان،‌ دوتن از حضار به صورت کاملا نخنمایی با طرح سوالات و خواست های بی مورد سعی در متشنج کردن جلسه و انداختن بذر اختلاف را داشتند. از این دست موارد و حتی بدتر در روزهای آینده بیشتر خواهد شد و حامیان نامزدهای اصولگرا می بایست با احتیاط رفتار کنند.

باید اذعان کرد اتاق های فکر حامیان دولت که توسط برخی افراد معلوم الحال هدایت می شوند،‌طرح های جدی برای تفرقه افکنی در پیش دارند و ممکن است در لحظه های سرنوشت ساز حتی پرونده های دروغین و جعلی علیه رئیسی یا قالیباف رو کنند تا طرفداران این دو چهره را به جان هم اندازند.

نگاهی به کانال های ضدانقلابی مانند آمد نیوز که به صورت وقیحانه ای در عین حال تخریب نظام جمهوری اسلامی از حسن روحانی حمایت می کنند، نشان می دهد که این رسانه ها در خط مقدم انداختن شایعات علیه رئیسی و قالیباف هستند که خوراک رسانه ای آنها از سوی منبع مشخص داخلی به آنها تزریق می شود.

از این روست که باید گفت رقبای اصولگرایان به تمامی روش های سخیف سیاسی تن داده اند تا به پیروزی برسند و  در این میان تفرقه افکنی میان رئیسی و قالیباف و حامیانشان تنها بخشی از نقشه سیاسی آنها در روزهای آینده خواهد بود. این به بصیرت و آگاهی گروه ها و اشخاص تاثیرگذار اصولگرا بستگی دارد تا در دام های نخ نمای اصلاح طلبان گرفتار نیایند و با تاکید بر وحدت در عین رقابت تله های انتخاباتی را خنثی سازند.

به طور یقین کارنامه ضعیف روحانی پاشنه آشیل وی در میان افکار عمومی خواهد بود و تغییر وضع موجود از همیشه برای رقبای وی سهل تر گشته اما رسیدن به این هدف تنها در گرو هوشمندی و ایثار و فداکاری اصولگرایان نهفته است.

انتهای پیام/جهان نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.