سرویس: اخبار شهرستان 11:51 - دوشنبه 04 اردیبهشت 1396

رییس کمیسیون کشاورزی آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان عنوان كرد:

شكنندگي اكوسيستم شرق اصفهان با ریزگردهای تالاب گاوخونی/اقتصاد سبز مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی

رییس کمیسیون کشاورزی آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان با تاكيد بر اينكه اقتصاد سبز مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است، گفت: ریزگردهای ناشی از تالاب گاوخونی منشأ طبیعی، صنعتی و ترافیکی دارند و شکننده بودن اکوسیستم شرق استان اصفهان اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا قلمکاری در چهاردهمین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان، با تاکید بر اینکه اتاق به‌عنوان مجلس بخش خصوصی علاقه‌مند به ایجاد کنشکری در راستای اقتصاد سبز و توسعه‌ی پایدار است، اظهار داشت: این پروژه یک پروژه‌ بلندمدت است و نتایج آن در سال‌ها آینده قابل‌مشاهده خواهد بود به همین خاطر باید در عین کنشگری، صبور و شکیبا بود.
وي اقتصاد سبز را مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی دانست و تاكيد كرد: مطابق با قانون، اتاق‌های بازرگانی نقش مشاور را برای قوای سه‌گانه دارند و ما با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم  پایه‌گذار توسعه‌ پایدار و اقتصاد سبز  در سطح کشور و تعمیم دهنده‌ آن به سایر اتاق‌های بازرگانی باشیم.
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان مشاوره و مشارکت اساتید دانشگاهی در این خصوص را زمینه‌ساز حرکت درست در این راستا عنوان كرد و افزود: این کمیسیون تاکنون با استفاده از تفکر استراتژیک و پیوند زدن اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی با دانشگاه‌ها توانسته در بسیاری از موضوعات مخاطره‌آمیز ازجمله حوضه‌ آب ریز زاینده‌رود کنشگر عمل کند و راه‌حل‌هایی را ارایه کند.
تشکیل کارگروه دائمی پایش تالاب گاوخونی
قلمکاری بيان داشت: تالاب گاوخونی و تبعات زیست‌محیطی خشک شدن آن همچون غول خفته‌ای است که سلامت میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به “ستاد نجات زاینده‌رود از سر آب تا پایاب” که در این کمیسیون تشکیل‌شده و برای ملی شدن آن تلاش می‌شود، گفت: اینکه امروز کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان از سوی اتاق ایران و سایر نهادها به‌عنوان یک کمیسیون کنشگر و فعال معرفی می‌شود مرهون تلاش‌های اساتید برجسته دانشگاهی و چهره‌های شاخص صنعت کشاورزی حاضر در این کمیسیون است که می‌توانند در خصوص معضلات زیست‌محیطی تالاب گاوخونی نیز راه‌حل‌های علمی و عملی ارائه دهند.
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان تالاب گاوخونی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان دانست و افزود: ریزگردهای ناشی از تالاب گاوخونی  منشأ طبیعی، صنعتی و ترافیکی دارند و شکننده بودن  اکوسیستم شرق استان اصفهان اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کند.
وی با بیان اینکه بر اساس روش استراتژیک آنالیز شکاف که این کمیسیون برای تدوین بسته‌های پیشنهادی خود از آن استفاده می‌کند نیازمند تبیین شفاف وضعیت کنونی تالاب هستیم اظهار داشت: تشکیل کارگروه ویژه پایش دائمی تالاب گاوخونی یک اقدام مثبت است که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و ارائه راهکارها صحیح بسیار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.