سرویس: اجتماعی 16:36 - یکشنبه 03 اردیبهشت 1396

ارائه خدمات درمانی رایگان در زمینه ناهنجاری مادرزادی

رییس انجمن خیریه محکم با اشاره به افزایش شمار افراد تحت پوشش به ۳۰۰۰ نفر از خدمات درمانی تخصصی رایگان به آنان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، صلاح‌الدین دلشاد فوق تخصص جراحی اطفال و رییس موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاریهای مادرزادی (محکم) در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار نفر تحت حمایت این انجمن قرار گرفته‌اند، بیان کرد: این بیماران ۴ الی ۵ نوع ناهنجاری را به طور هم‌زمان دارند که در این مواقع گا‌هی درمان چنین مبتلایانی به بیش از ۴ یا ۸ عمل جراحی می‌انجامد.
وی ادامه داد: ارائه همه خدمات درمانی اعم از مشاوره، ویزیت تا جراحی توسط اساتید برجسته گروه‌های مختلف پزشکی، برای همه افراد تحت پوشش این انجمن با نام اختصاری محکم، رایگان است.
دلشاد در ادامه توضیحاتش گفت: از جمله ناهنجاری‌هایی که هم‌اکنون تحت حمایت درمانی این انجمن قرار دارند، می‌توان به مشکلات دستگاه گوارشی، شکاف کام با بیشترین میزان مراجعه، آتریزی مری، مقعد بسته، بی اختیاری، بیماری‌های کلیوی، هیپوس پادیاس یا باز شدن دهانه مجرای ادرار از قسمت زیرین محل طبیعی آن با میزان شیوع یک مورد از هر ۳۰۰ تولد اشاره کرد.
رییس موسسه محکم در ادامه با اشاره به ایجاد این تشکل مردم نهاد در سال ۱۳۸۴ افزود: هم اکنون هفت پزشک متخصص و فوق تخصص و جراح در رشته‌های مختلف، به عنوان اعضای هیئت مدیره این موسسه فعالیت دارند که بیشتر خود این گروه متخصص مهم‌ترین حامیان مالی بیماران نیز هستند که علاوه بر آن‌ها بخش قابل توجهی از پزشکان مقیم بیمارستان‌های دانشگاهی، سایر اعضا و تقریبا دیگر حامیان بیماران تحت پوشش موسسه محکم را تشکیل می‌دهند.
دلشاد تصریح کرد: تقریبا ۹۹ درصد افراد تحت پوشش موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی از اقشار کم برخوردار و محروم جامعه هستند که به شیوه‌های مختلف و عموما از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی همکار در سراسر کشور به دفتر موسسه معرفی می‌شوند.
وی یادآور شد: علاوه بر بیماری‌های مادرزادی یاد شده، بیماریهای مختلف مغزی از جمله هیدروسفالی، نقص مادرزادی قلب، دیابت، نقص‌های ستون فقرات و مابقی ناهنجاری‌های مادرزادی تحت حمایت‌های درمانی رایگان موسسه محکم قرار دارند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.