سرویس: تولیدی 11:58 - یکشنبه 03 اردیبهشت 1396

فرماندار اصفهان در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق:

حداقل رد صلاحیت کاندیداها در شهرستان اصفهان/ تبلیغات زود هنگام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس قابل پیگیری است

رضوانی گفت: با همکاری و هماهنگی فرمانداری اصفهان و هیأت نظارت بر انتخابات، حداقل رد صلاحیت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهد بودیم.

فرماندار شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به مباحث مرتبط با اعلام بررسی نتایج صلاحیت داوطلبان در انتخابات شورای اسلامی گفت: اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها توسط هیئت های اجرایی و نظارتی شوراهای شهر و روستا در سایت فرمانداری به نشانیhttp://isfahan.gov.ir اعلام شد و اطلاع رسانی توسط کمیته اطلاع رسانی در استانداری انجام می شود.

احمد رضوانی با اشاره به اینکه دو هزار و 144 نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان تأیید شدند، اظهار کرد: از مجموع دو هزار و 412 نفر ثبت نام کننده برای انتخابات شورای شهر و روستا، مجموعا صلاحیت دو هزار و 144 نفر داوطلب توسط هیئت های اجرایی و نظارتی تایید شد.

وی افزود: با همکاری و هماهنگی فرمانداری اصفهان و هیأت نظارت بر انتخابات، حداقل رد صلاحیت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهد بودیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه زمان اعتراض به رد صلاحیت داوطلبان از دو اردیبهشت آغاز شده است، بیان کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است از دیروز فرصت مراجعه به هیئت نظارت استان را داشته اند تا شکایت خود به منظور بررسی و دریافت پاسخ را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه هشت اردیبهشت سال جاری نتایج نهایی کاندیدای میان دوره ای مجلس اصفهان توسط شورای نگهبان اعلام می شود، تصریح کرد: بعد از اعلام نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، تعداد 33 نفر در استان اصفهان مورد تائید برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس قرار گرفتند و افرادی که صلاحیتشان مورد تائید قرار نگرفته بود فرصت طرح شکایت خود به شورای نگهبان را داشتند.

رضوانی تاکید کرد: اگر احیانا کسانی در بررسی اولیه هیئت نظارت بر انتخابات مرکزی و استان، مورد تایید قرار گرفته باشند ولی شورای نگهبان صلاحیت آنها را رد کند، کاندیدای مذکور فقط دو روز فرصت اعتراض به شورای نگهبان را دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ستاد انتخاباتی شهرستان به فرمانداری معرفی و متناسب با برنامه های ستاد انتخابات کشور، موظف به فعالیت هستند، گفت: فرمانداری رصد کافی در خصوص تبلیغات کاندیداها دارد و قطعا تبلیغات زود هنگام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس قابل پیگیری است.

فرماندار شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق شماره تلفن 32666649، کلیه تخلفات انتخاباتی کاندیداها را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ شجاعی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.