سرویس: اجتماعی 10:37 - شنبه 02 اردیبهشت 1396

معاون شرکت مخابرات استان اصفهان خبر داد

ارتباط با سامانه «همراه من» برای اطلاع از جزئیات قبوض تلفن همراه/ رفع ابهام مشترکان از خدمات مبتنی بر محتوا

معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: مشترکان اپراتور همراه اول می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پورتال اینترنتی یا سامانه «همراه من» مراجعه کنند.

به گزارش اصفهان شرق، ناصر مشایخی در اصفهان با اشاره به خدمات مبتنی بر محتوا اظهار کرد: اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع‌رسانی، بهداشت و سلامت و تبلیغات در دسته‌بندی خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و اپراتور تلفن همراه باید در مورد تمامی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سؤال کند و در صورت تائید مشترک آن را فعال کند.

وی افزود: در موارد زیادی مشاهده شده که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی با مضامین دعوت به عضویت در سرویس‌ها با متن‌های فریبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌کشی، شما برنده شدید، شارژ رایگان و … ارسال می‌شود که در آن‌ها هیچ اشاره‌ای به عضویت و محاسبه هزینه نشده و در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مشترکین به این صورت برای دریافت خدمات عضو شده‌ و در نتیجه مبالغی در قبوض تلفن همراهشان درج و محاسبه می‌شود که از آن‌ها بی‌اطلاع هستند.

* گمراه‌ شدن مشترکان و عضویت در سرشماره‌های برنامه‌های تلویزیونی خارجی

معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: طبق اعلام رگولاتوری، در حال حاضر نحوه ارسال پیامک‌های مربوط به خدمات به گونه‌ای است که هزینه و روش لغو عضویت آن در هر پیامک ارسالی درج می‌شود اما در برخی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی داخلی و خارجی، سایت‌های اینترنتی و سایر رسانه‌ها با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده مشترکان را به ارسال کد عضویت به سرشماره‌های مورد نظر تشویق می‌کنند که ممکن است از آن برای عضویت ناخواسته مشترکان استفاده شود.

وی عنوان داشت: حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد نحوه عضویت مشترکان تلفن همراه در سرویس‌های خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ای دارد و در صورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترکان در این‌گونه سرویس‌ها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

* پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم را برای همیشه حذف کنید

مشایخی تصریح کرد: مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال پیامک خالی به شماره 800 و یا شماره گیری کد #800*(ستاره 800 مربع)، سرویس‌های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند؛ همچنین در این سامانه امکان قطع و وصل کردن پیامک‌های تبلیغاتی نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تمامی سرویس‌های خدمات پیامکی همراه اول با ارسال کد معرفه آن سرویس(کد فعال‌سازی) به شماره کوتاه شرکت ارائه‌دهنده آن سرویس(شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های خدمات پیامکی و شماره‌های کوتاه آن‌ها در بخش شرکت‌های همکار آمده‌اند) فعال می‌شوند؛ به این ترتیب که برای فعال‌سازی سرویس مورد علاقه، یکی از کدهای فعال‌سازی فارسی و یا لاتین درج شده در جدول به شماره کوتاه شرکت ارائه‌دهنده آن سرویس ارسال می‌شود.

معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مشترکان می‌توانند با ارسال کد فعال‌سازی ام بی ای(کد فعال‌سازی فارسی) و یا MBA (کد فعال‌سازی لاتین) به سرشماره 2030 عضو سرویس مدیریت موفق شوند؛ همچنین مشترکان برای آگاهی از خدمات هر یک از شماره‌های کوتاه باید یک پیامک خالی به آن شماره ارسال کنند و لیست تمامی سرویس‌های تعریف شده بر روی آن شماره به رایگان قابل دریافت می‌شود.

* غیرفعال‌سازی سرویس‌های پیامکی

وی متذکر شد: اما مشترکان برای غیرفعال‌سازی هر یک از سرویس‌های فعال خود، کافی است کد غیرفعال‌سازی فارسی و یا لاتین آن سرویس(ترکیب کد معرفه فارسی سرویس با کلمه خاموش و یا کد معرفه لاتین سرویس با کلمه OFF) را برای شماره کوتاه شرکت ارائه‌دهنده آن سرویس ارسال کنند.

مشایخی بیان داشت: راه ساده‌تر غیرفعال‌سازی، ارسال یکی از عبارات «OFF» و یا «خاموش» به شماره کوتاهی است که سرویس از آن دریافت می‌شود؛ به طور مثال با ارسال کد غیرفعال‌سازی ام بی ای خاموش(کد غیرفعال‌سازی فارسی) و یا MBA off (کد غیرفعال‌سازی لاتین) به سرشماره 2030 می‌توان عضویت سرویس مدیریت موفق را لغو کرد.

* تفاوت پیامک‌های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک‌های تبلیغاتی

وی تأکید کرد: مشترکان در صورت بروز هرگونه خطایی در فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی سرویس‌ها می‌توانند از طریق تلفن‌های دائمی و اعتباری همراه اول با شماره 9990(به صورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره 9139990 تماس بگیرند.

معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان عنوان داشت: پیامک‌های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک‌های تبلیغاتی متفاوت است، پیامک‌های تبلیغاتی گونه‌ای از سرویس تبلیغاتی بر بستر موبایل است که در آن از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می‌شود؛ همچنین از این طریق نیز سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌ها و … می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط دوسویه برقرار کنند.

* رفع ابهام مشترکان تلفن همراه از خدمات مبتنی بر محتوا

وی بیان کرد: در صورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، این خدمات باید حداکثر تا 24 ساعت قطع شود، البته قطع سرویس، پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود و در صورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، خدمات پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی و … همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.

مشایخی اذعان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر تعدادی از مشترکان در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از ویژگی‌های خدمات مبتنی بر محتوا اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران جزئیات بیشتری از این خدمات ارائه کرد تا ابهام کاربران تلفن همراه حل شود.

* پیش‌بینی مسابقات و حمایت از تیم‌های ورزشی جزو خدمات مبتنی بر محتواست

وی ابراز داشت: خدمات مبتنی بر محتوا نام جدید خدمات ارزش افزوده است که فقط از سوی خود مشترک می‌تواند فعال شود؛ سرویس‌هایی همچون پیش‌بینی مسابقات و حمایت از تیم‌های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون‌ها، شعر، بازی و دانستنی‌ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می‌شوند.

معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان اضافه کرد: خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #800* فعلاً قابل مشاهده نبوده و به علت موردی بودن دریافت اینگونه خدمات، بیشتر کاربرانی که گمان می‌کنند هیچ سرویسی فعال نکرده‌اند، از اینگونه خدمات استفاده کرده‌اند؛ به عنوان مثال سرویس‌هایی همچون اعلام خلافی خودرو(با هزینه 3500 ریال)، اعلام وضعیت گواهینامه(با هزینه 3500 ریال)، استعلام تصادفات رانندگی(با هزینه 3500 ریال)، همچنین پیگیری مرسولات پستی، خدمات شهرداری و سازمان ثبت هزینه‌دار بوده و بسیاری از مشترکان از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

* ارتباط با سامانه «همراه من» برای اطلاع از جزئیات قبوض تلفن همراه

وی بیان داشت: ردیفی که در قبوض تحت عنوان «سایر هزینه‌ها» مشاهده می‌شود، بیانگر مبلغ خدماتی است که مشترکان از دفاتر خدماتی یا سامانه‌های پاسخگویی دریافت می‌کنند که با کد عددی مشخص شده و مشترکان اپراتور همراه اول می‌توانند با مراجعه به پورتال این شرکت(سایت همراه اول/تعرفه/سیم‌کارت دائمی) و یا سامانه «همراه من» از جزئیات هزینه مورد نظر اطلاع یابند.

مشایخی در پایان تصریح کرد: هزینه خدماتی نظیر تغییر و اصلاح آدرس، قطع و وصل سیم‌کارت، چاپ قبض المثنی و آوای انتظار در قالب «سایر هزینه‌ها» در نظر گرفته می‌شود؛ همراه اولی‌ها می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پورتال اینترنتی یا سامانه «همراه من» مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکان (9990) این اپراتور تماس بگیرند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.