سرویس: اجتماعی 10:15 - جمعه 01 اردیبهشت 1396

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان:

برند‌های معروف تقلبی در بازار لوازم آرایشی/ ۱۵ درصد از بازار لوازم آرایشی اصفهان قاچاق است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان گفت: ۱۵ درصد از بازار لوازم آرایشی اصفهان دارای کالای قاچاق و تقلبی است که با وجود سرب در این نوع کالا به پوست مصرف کننده آسیب‌ زیادی وارد می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، جعفر اطیار با اشاره به اینکه متاسفانه حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی با معضل قاچاق کالا روبه رو است، اظهار داشت: در حال حاضر بازار لوازم آرایشی با مشکل قاچاق روبه رو است و قاچاق این کالاها از مرکز ایران به اقصی نقاط کشور تقسیم می‌‌شود.

وی با بیان اینکه سعی کردیم از ورود کالای قاچاق به استان اصفهان جلوگیری کنیم، افزود: باید لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در فروشگاه‌ها دارای مجوز اداره بهداشت باشند، از این رو برای نظارت و جلوگیری از فروش لوازم آرایشی قاچاق بازرسانی به فروشگاه‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان به استفاده از لوازم آرایش تقلبی و قاچاق در آرایشگاه‌های سطح شهر اشاره و تصریح کرد: متاسفانه مجوز ورود به سالن‌های آرایشی را نداریم اما در این زمینه سعی شده مجوز لازم اخذ شود تا در آرایشگاه‌ها از استفاده و فروش کالای قاچاق جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در برخی سالن‌های آرایشی به راحتی از اجناس قاچاق استفاده می‌شود، ادامه داد: بسیاری از لوازم آرایشی فاقد مجوز بهداشتی در این سالن‌ها استفاده و به فروش می‌رود که امیدواریم با دریافت مجوز ورود به سالن‌های آرایشی و با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سازمان قاچاق از ورود اجناس و لوازم آرایشی قاچاق به کشور و نیز سالن‌های آرایشی جلوگیری کنیم.

اطیار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کالای قاچاق بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند کالای قاچاق سوزانده و با آن مبارزه شود، با توجه به اینکه با کالای قاچاق مبارزه می‌شود اما همچنان کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی صنوف و حوزه‌ها با رکود جدی مواجه هستند، بیان کرد: صنف لوازم آرایشی هم همچون صنوف دیگر با رکود مواجه است که در حال حاضر به دلیل اینکه قرار است ارزش پول بالا برود با رکود اجتماعی مواجه هستیم و باید به رکود اجتماعی در آینده نزدیک رسیدگی شود تا تمامی افراد به صورت یکنواخت زندگی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان با بیان اینکه در بازار لوازم آرایشی اصفهان 15 درصد کالای قاچاق وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از لوازم آرایشی که مجوز بهداشتی نداشته و قاچاق و تقلبی هستند دارای سرب و مواد زایدی بوده که بر روی پوست اثر می‌کنند در این صورت خریدار باید به مجوز بهداشتی و همچنین نسبت به خرید برندهای مورد تایید این کالا توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه خریدار باید به مجوز بهداشتی برندهای معروف نیز توجه کامل داشته باشد، گفت: برند معروف تقلبی نیز در بازار موجود است، در این راستا با فروشگاه‌هایی که لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی خرید و فروش کنند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.