سرویس: ورزشی 18:00 - پنجشنبه 31 فروردین 1396

حدادی فر و تصویری که باید مراقبش باشد/ آیا قاسم در ذوب آهن می ماند؟

شاید اگر این صحبت های حدادی فر از زبان یک بازیکن معمولی ذوب آهن مطرح می شد تا این حد حساسیت برانگیز نبود اما این پاسخ ها و اظهارنظرهای دو پهلو از بازیکنی با خصوصیات اخلاقی و فنی بالای ذوبی ها جای تامل دارد.

به گزارش اصفهان شرق، ذوب آهن در خوشبینانه ترین حالت در رقابت های این فصل لیگ برتر به رتبه ای بهتر از چهارم دست پیدا نخواهد کرد و در صورت کسب این رتبه نیز مشخص نیست برای فصل آینده بتواند در آسیا حضور پیدا کند یا خیر چراکه از یکسو باید در انتظار قهرمانی تراکتور در مسابقات جام حذفی باشد و از سوی دیگر نگران کم نشدن چهار سهمیه ایران در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا.

این اتفاقات در حالی برای ذوبی ها رخ داده که این تیم در مسابقات جام حذفی نیز تا پای فینال پیش رفت اما در نهایت در یک بازی سخت و نفس گیر مغلوب تراکتورسازی تبریز شد تا فصل تقریبا ناکام خود در لیگ را در جام حذفی نیز تکرار کند.

یکی از بازیکنان همیشه تاثیرگذار برای ذوبی ها که از سال های گذشته همواره مورد توجه تیم های سرخابی قرار داشته قاسم حدادی فر بازیکن با اخلاق ذوب آهن بوده که نقش غیرقابل انکاری در نتایج این تیم بازی کرده است.

بازی های خوب حدادی فر طی این سال ها یکی از دلایل تمایل بسیار شدید سرخابی ها برای به خدمت گرفتن این بازیکن بوده اما با این وجود، این بازیکن در تیم باسابقه اصفهانی ماند تا به یکی از اسطوره های این باشگاه از دید هواداران این تیم تبدیل شود. البته به کار بردن لفظ اسطوره برای بازیکنی مانند حدادی فر شاید چندان محلی از اعراب نداشته باشد چراکه اسطوره به بازیکنانی گفته می شود که علاوه بر قابلیت های بالای فنی از لحاظ اخلاقی، ماندگاری و در عین حال تمایل قلبی به ماندن در تیم نیز سرآمد سایر بازیکنان دیگر تیمش باشد. این در حالیست که حدادی فر از سه فاکتور فنی، اخلاقی و ماندگاری در تیم ذوب آهن سود می برد اما باید دید از فاکتور چهارم یعنی تمایل قلبی نیز برای ماندن در سبزپوشان دیار نصف جهان برخوردار بوده یا خیر.

همانگونه که از مصاحبه های مختلف حدادی فر طی این سال ها دیده ایم این بازیکن هیچگاه تمایل قلبی اش برای پیوستن به تیم هایی مانند استقلال و پرسپولیس را کتمان نکرده و هر بار به نوعی خواستار حضور در این تیم ها شده که البته مدیران این تیم در نهایت با جلب رضایت وی حدادی فر را در ذوب آهن ماندگار کرده اند به نحوی که هم اکنون به یکی از ستون ها و بزرگترین بازیکنان این تیم تبدیل شده است.

کاپیتان محبوب ذوبی ها بازی های بسیار زیادی را در رقابت های این فصل به دلیل مصدومیت از دست داد و این تیم در کوران رقابت های مختلف از کمبود بازیکن با سابقه خود ضربه خورد اما با وجود این مسائل و البته اظهارنظرهای گاه و بیگاه حدادی فر مبنی بر تمایلش به پیوستن به تیم های سرخابی، هواداران واقعی ذوب همواره این بازیکن را یکی از محبوبترین بازیکنان خود می دانند به نحوی که برای وی جایگاهی مانند جایگاه نویدکیا در سپاهان قائلند.

در قیاس با نویدکیا البته باید به تفاوت اظهارات این دو بازیکن با یکدیگر نگاهی بیاندازیم؛ طی سالیانی که نویدکیا نیز پیشنهادات بسیاری از تیم های سرخابی داشت کاپیتان سابق سپاهان به گونه ای برخورد می کرد که دیگر مدیران دو تیم پرهوادار پایتخت می دانستند باید به این بازیکن به عنوان یک سپاهانی اصیل در فوتبال ایران احترام بگذارند. همین اظهارنظرها در کنار شخصیت کاریزماتیک و البته بازی های بسیار خوب برای سپاهان سبب شد کاپیتان محبوب سپاهان احترام ویژه ای در فوتبال ایران پیدا کند به گونه ای که همان تیم های سرخابی و هوادارانشان نیز حرمت ویژه و بسیار زیادی برای این بازیکن قائل بوده و وی را نماد یک بازیکن متعصب و وفادار به تیمش در فوتبال کشور می دانستند.

این در حالیست که حدادی فر در تازه ترین اظهارنظرش پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ در پاسخ به سوالی که گفته از اینکه به پرسپولیس نرفتی پشیمان نیستی البته به شوخی پاسخ داده شاید لیاقت قهرمانی با این تیم را نداشتم و شرایط اینگونه پیش رفته. این پاسخ در حالی مطرح می شود که انتظار ذوب آهنی و هواداران این تیم بدون شک از بازیکن بزرگ تیمشان انتظاری بیش از این سخنانی بوده که مطرح کرده است.

شاید اگر این صحبت های حدادی فر از زبان یک بازیکن معمولی ذوب آهن مطرح می شد تا این حد حساسیت برانگیز نبود اما این پاسخ ها و اظهارنظرهای دو پهلو از بازیکنی با خصوصیات اخلاقی و فنی بالای ذوبی ها جای تامل دارد.

انتظار از بازیکنی مانند حدادی فر این است که مانند یک بازیکن بزرگ همانگونه که طی این سال ها عمل کرده و موفق هم بوده عمل کند و در برخی گفته های خود حتی به شوخی نیز اگر مطرح می کند دقت بیشتری داشته باشد تا تصویر بسیار خوبی که طی این سال ها در ذهن هواداران تیمش ساخته را خراب نکند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.