سرویس: اجتماعی » ماهواره 13:00 - پنجشنبه 31 فروردین 1396

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال

شرط فعالیت انتخاباتی در تلگرام

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: از حدود ۱۱ هزار کانال موجود، ۶۷۰۰ کانال خود را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص احراز هویت مدیران کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵۰۰۰ دنبال‌کننده، گفت: یکی از مواردی که این طرح (احراز هویت مدیران کانال‌های تلگرامی) دنبال می‌کند، شفاف‌سازی فعالیت در فضای مجازی است؛ یعنی وقتی شما روی «شامد» کانال کلیک می‌کنید، مشخصات فرد از قبیل نام و نام خانوادگی دارنده کانال و موضوع اعلام شده توسط او برای کانال و زمینه‌های مختلفی را که دنبال می‌کند، می‌یابید.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اضافه کرد: با توجه به مصوبه اخیر مرکز ملی فضای مجازی، دارندگان کانال‌هایی که مایل هستند فعالیت انتخاباتی بکنند و یا حتی خود کاندیداها، حتماً باید کانالشان را ثبت کنند و بعد به صورت قانونی به فعالیت مربوطه بپردازند. در غیر این صورت، فعالیت آن‌ها غیرقانونی تلقی خواهد شد.
موسویان همچنین درباره آخرین آمار کانال‌های مجازی که خود را در سامانه مربوطه به ثبت رسانده‌اند، گفت: از حدود ۱۱ هزار کانال موجود، ۶۷۰۰ کانال خود را به ثبت رسانده‌اند. روند احراز هویت مدیران کانال‌ها رو به رشد است و هدف ما هم فرهنگسازی در این رابطه است تا مردمی که که مایل‌اند سرویس و خدمتی از این طرق بگیرند، بدانند که کدام کانال‌ها به صورت قانونی به فعالیت می‌پردازند و کدام‌ها، غیرقانونی.
انتهای پیام/گرداب

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.