سرویس: دین و اندیشه 11:45 - پنجشنبه 31 فروردین 1396

در درس خارج فقه بیان شد؛

توصیه های مرجع تقلید مشهور به کاندیداهای ریاست جمهوری

آيت‌ الله مكارم ‌شيرازي تصریح کرد: کاندیداها در نظام جمهوری اسلامی باید مراقب باشند که وعده دروغ ندهند و عوام فریبی نکنند، چرا که نباید به هر قیمت به پست و مقام رسید.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت ‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم گفت: یکی از موضوعاتی که باید مد نظر باشد توجه به نیازمندان و کمک برای رفع مشکلات جوانان از جمله بیکاری و ازدواج و…. است.

 

وی افزود: توجه به امور خیر باید همواره مد نظر باشد و کسانی که می توانند در این زمینه کمک کرده تا علاوه بر کمک به جوانان در احداث مسجد و درمانگاه و مدرسه و… نیز اهتمام داشته باشند.

 

آیت الله مکارم شیرازی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: نکته اصلی و مهم این است که باید انتخابات پرشور و دشمن شکن برگزار شود، دشمن منتظر است که حضور مردم پای صندوق های رای را بررسی کند.

 

این مرجع تقلید افزود: باید بدانیم که اگر درصد حضور مردم در انتخابات پایین آید، فشارهای خود را علیه ملت ایران بیشتر و اگر درصد مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد فشارها کم خواهد شد.

 

وی به وظیفه مردم و کاندیداها در انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی امر مهمی است و هم کاندیدا و هم مردم وظیفه دارند.

 

وی گفت: کلمه اسلامی که در ادامه عبارت جمهوری بسیار مهم است و یک سری خط قرمزهایی را ایجاد می کند، در انتخابات کشوری همچون آمریکا مباحثی در زمینه انحراف جنسی، دروغ و تهمت را به یکدیگر نسبت می دهند تا رای بیاورند که این یک رسوایی برای جهان غرب بود.

 

آیت‌ الله مکارم ‌شیرازی تصریح کرد: کاندیداها در نظام جمهوری اسلامی باید مراقب باشند که وعده دروغ ندهند و عوام فریبی نکنند، چرا که نباید به هر قیمت به پست و مقام رسید.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید بدانیم که روز جزایی وجود دارد و این مقام ها زودگذر هستند و همه می دانند که با دروغ و فریبکاری به جایی نخواهند رسید.

 

وی گفت: نباید کاندیدا همدیگر را تخریب کنند و آبروی یکدیگر را ببرند، کاندیدا نباید برای اینکه رای بیاورد کل نظام را تخریب کند و بگوید همه چی خراب است، چرا که این دور از انصاف و اخلاق است. مشکلات وجود دارد اما جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه نیز باید دیده شود که حرف نخست را می زند.

 

آیت‌ الله مکارم ‌شیرازی تاکید کرد: باید بدانیم که انتخابات دایر امتحان است و مردم نباید گرفتار جناح بازی ها شوند، باید فردی را انتخاب کنند که صالح تر باشد.

انتهای پیام/ندای اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.